پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۳ دی ۹۹

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش ایمنا، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام آزادی طرح جدید روز سه‌شنبه به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۳۰ تومان فروخته شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

نادر بذرافشان، دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بانک مرکزی توانسته بازار ارز را کنترل کند؛ همین کنترل قیمت دلار و کاهش انس جهانی طلا باعث شد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ارزان شود. پیش‌بینی می‌شود با رویه فعلی و ثبات بازار ارز قیمت طلا گران نمی‌شود.

پس از ماه‌ها مذاکرات بی‌نتیجه میان نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا، بالاخره این نمایندگان روز دوشنبه بر سر جزئیات بسته جدید حمایتی به توافق رسیدند. با اینکه حجم حدوداً ۹۰۰ میلیارد دلاری بسته جدید، بسیار کمتر از بسته‌ای بود که در ماه می توسط نمایندگان دموکرات پیشنهاد شده بود، اما نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، از تصویب بسته جدید حمایت کرد.

همچنین وی تاکید کرد پس از استقرار جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب مردم آمریکا در ۲۰ ژانویه، آنها جزئیات مد نظر خود را که در بسته جدید لحاظ نشده است مجدداً در دستور کار قرار خواهند داد. این سخنان می‌تواند سیگنالی مبنی‌بر اقدامات انبساطی بیشتر در ابتدای دوره ریاست‌جمهوری بایدن قلمداد شود.

اما موضوع غافلگیرکننده در بازارهای جهانی عدم استقبال یا به نوعی بی‌اعتنایی بازار فلزات ارزشمند به خبر توافق در کنگره آمریکا بود. با اینکه پیش‌بینی می‌شد طلا از تصویب بسته محرک مالی جدید استقبال کند و سوار بر موج آن از مرز ۱۹۰۰ دلاری عبور کند، اما در معاملات روز گذشته فلز زرد نه تنها افزایش ارزش نداشت، بلکه با افتی خفیف در حوالی مرز ۱۸۷۰ دلاری به نوسان پرداخت.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 463600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.