هوای اصفهان برای عموم شهروندان ناسالم است

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۷۷ وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز _چهارشنبه سوم دی‌ماه_ با میانگین ۱۴۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۷۷ وضعیت ناسالم برای عموم مردم را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۹۵، خیابان استانداری بدون داده، خیابان پروین روی عدد ۱۶۹، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۶۱، خیابان رودکی روی عدد ۱۵۴ و خیابان دانشگاه روی عدد ۲۰۶ است.

اداره هواشناسی استان اصفهان پیش‌تر اعلام کرده بود که صبح روز چهارشنبه سوم دی‌ماه مه آلودگی و آلودگی هوا به اوج می‌رسد اما از ساعات بعد ازظهر با نفوذ سامانه ناپایدار به استان وضعیت کیفی هوای مناطق مرکزی و صنعتی بهبود می‌یابد.

همچنین کیفیت هوا در نجف‌آباد با میانگین ۱۰۹ ناسالم برای گروه‌های حساس است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاه‌های پایش و شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 463597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    علت آلودگی هوای اصفهان نه خودروهاو نه صنایع سبک،بلکه اصل آلودگی از پالایشگاه و نیروگاه مربوطه است ولی پولهای صاحبانش چشمان همه را بسته است