«روز جهانی برادری انسان» در سازمان ملل تصویب شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به پیشنهاد چهار کشور عربی، چهارم فوریه را به عنوان روز جهانی برادری انسان نامگذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان ملل متحد پیشنهاد چهار کشور عربی را برای تعیین چهارم فوریه به عنوان روز جهانی برادری انسان، با هدف نفی خشونت و نفرت و ترویج مدارا و تعامل در سراسر جهان تصویب کرد.

نماینده امارات در سازمان ملل، هنگام ارائه پیش‌نویس این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که "جهان در سال‌های اخیر شاهد افزایش زیاد خشونت و نفرت‌پراکنی علیه دیگران بوده است و برای مقابله با این تهدیدهای فراملی باید از روحیه برادری انسانی جهت ترغیب به همبستگی و اتحاد بین افراد حمایت کنیم. "

احمد الطیب شیخ الازهر مصر و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز روز چهارم فوریه ۲۰۱۹، سندی را در ابوظبی تحت عنوان برادری انسانی و صلح جهانی و همزیستی مشترک امضا کردند تا زمینه را برای افزایش همزیستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان آسمانی بر اساس مشترکات دینی و ارزش‌های والای انسانی فراهم سازد و در نامه‌ای به سازمان ملل پیشنهاد دادند که روز چهارم فوریه به عنوان روز جهانی برادری نامگذاری شود و برای همکاری در زمینه این پیشنهاد اعلام آمادگی کرد. پیشنهاد چهار کشور عربی خاورمیانه و شمال آفریقا بر اساس این سند در سازمان ملل متحد مطرح شد.

مشاور محمد عبدالسلام، دبیرکل کمیته برادری انسان تأیید کرد که "تصویب چهارم فوریه به عنوان روز جهانی برادری انسان توسط سازمان ملل متحد، یک دستاورد مهم تاریخی است که به دستاوردهای کمیته برادری انسان افزوده شده و همچنین به رسمیت شناختن سند تاریخی برادری انسان است که دو سال پیش امضا شده است. "

عبدالسلام با بیان اینکه "برادری انسان به مسئولیتی جهانی تبدیل شده است" از تلاش‌های امارات متحده عربی و دیپلماسی چندجانبه نمایندگی این کشور در سازمان ملل برای رسیدن به این دستاورد جدید در جهت خدمت به بشریت قدردانی کرد.

محمد ادریس، نماینده دائمی مصر در سازمان ملل گفت که "در ماه‌های گذشته برای ایجاد توافق درباره طرح روز جهانی برادری انسانی با کشورهای عضو تلاش‌های دیپلماتیک شد  تا قطعنامه بین‌المللی با اتفاق آرا درباره این طرح صادر شود. این سند مهم بر ترویج برادری بین همه انسان‌ها متمرکز است و بر ارزش‌های گفتگو و مدارا و همزیستی مشترک تاکید دارد. "

این قطعنامه پیشنهادی توسط ۳۴ کشور عضو سازمان ملل متحد حمایت مالی شد.

کد خبر 463587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.