شهردار بندرعباس: خورها در سال حداقل یک‌ بار پاکسازی می‌شود

شهردار بندرعباس با بیان اینکه مهم‌ترین خورهایی دچار آلایندگی و آفت‌های بهداشتی «گورسوزان» و «سورو» هستند، گفت: از زمانی که برای ساماندهی این خورها با آب منطقه‌ای همکاری شده مباحث بهداشتی خور تا حدودی رفع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس امینی‌زاده در دویست و هشتمین جلسه شورای شهر بندرعباس با دستور کار بحث و بررسی در خصوص وضعیت خورهای شهر اظهار کرد: باید به دو بخش خورها توجه ویژه‌ای داشت یکی وضع بهداشتی و آلوده شدن خورها و دیگری ساماندهی آب‌های سطحی و سیلاب‌های شهر است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خورهایی که دچار آلودگی و آفت‌های بهداشتی است «گورسوزان» و «سورو» بوده، گفت: از زمانی که برای ساماندهی این خورها با آب منطقه‌ای همکاری شده معضلات بهداشتی خور تا حدودی رفع شده است.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه هر ساله حداقل یکبار خورها را پاکسازی می‌کنیم، افزود: آب منطقه‌ای استان هرمزگان پذیرفته است که این خورها را از بالا دست تا پایین پاکسازی کند البته با پیگیری‌های شده خورهای دیگر نیز پاکسازی شد و مجدداً این عملیات آغاز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بافت طولی شهر بندرعباس مسیر هدایت آب شرقی _غربی است در حالی که باید به صورت طولی باشد تا به خورها وصل شود.

امینی‌زاده تصریح کرد: توپوگرافی شهر یا وضع موجود مسافت و ارتفاع شهر نسبت به دریا، سبب شده که به کانال‌ها ختم شود و میادین آبی را به خورهای موجود وصل کنیم.

وی اضافه کرد: امروز طراحی خورها به گونه‌ای است که مجبوریم کانال‌های مربوط به خورها را دیوار سازی و اصلاح کنیم و حتی در برخی موارد باید دوباره با ابعاد و عمق بیشتری کنده کاری شود.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه کانال‌ها را در سه بخش ساماندهی کردیم، خاطرنشان کرد: با انجام کار پاکسازی در سال‌های اخیر تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا مسائل و مشکلات خورهای شهر را به حداقل برسانیم.

کد خبر 463585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.