تعیین تکلیف حضور دانش آموزان تا ۱۵ روز آینده/الزامی شدن نرم‌افزار "ماسک"در ادارات

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص الزامی شدن استفاده از اپلیکیشن "ماسک" و تغییر گروه شغلی آرایشگاه‌های زنانه و صنف تولیدکنندگان گز و شیرینی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله غلامی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری آنلاین ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۳۴ درصد از شهرستان‌های استان اصفهان به وضعیت رنگ‌بندی زرد رسیده‌اند، اظهار کرد: شهرستان‌های بوئین و میاندشت، فریدون‌شهر، مبارکه، دهاقان، خور، نجف‌آباد، برخوار و چادگان به وضعیت زرد تغییر پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: محدودیت‌های پنجگانه مطابق با رنگ‌بندی‌های اعلام شده تداوم خواهد داشت؛ محدودیت‌های تردد در شهرهای زرد رنگ منتفی است، البته طرح جامع هوشمند که از ابتدای آذرماه در استان اصفهان اعمال شده است، طرح مؤثر و کارآمدی بوده است؛ طرح جامع محدودیت‌ها نیز از ابتدای آذرماه تاکنون سبب کاهش ۵۰ درصدی مراجعات به مراکز بهداشتی شده و موارد بستری و تست مثبت نسبت به موج سوم کرونا تا یک پنجم کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: افراد باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا پایبند باشند تا بتوانیم شیوع این بیماری را در استان کنترل و مدیریت کنیم؛ کنترل کرونا در اصفهان با سامانه "ماسک" تشدید می‌شود، کاهش آمارها نشان از رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا تا ۸۵ درصد در استان دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های زرد رنگ حضور کارکنان به دوسوم افزایش می‌یابد و همچنان فعالیت آموزش و پرورش به صورت غیرحضوری خواهد بود، اضافه کرد: صنف تولیدکنندگان گز و شیرینی به مشاغل گروه یک وارد شده‌اند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامی شدن استفاده از اپلیکیشن "ماسک" این مشاغل می‌توانند خدمت‌رسانی کنند.

غلامی با اشاره به ضرورت استفاده از اپلیکیشن "ماسک"، افزود: صنف آرایشگاه‌های زنانه هم با الزامی کردن استفاده از اپلیکیشن "ماسک" و کنترل مراجعان وارد گروه شغلی دو شده‌اند.

وی تصریح کرد: از فردا در تمامی ادارات استان اصفهان باید اپلیکیشن ماسک استفاده شود و تمام انتظامات در مراکز اداری استان اصفهان از طریق این اپلیکیشن و با اسکن کارت ملی شناسایی و کنترل می‌شوند و از ورود افرادی که دوران قرنطینه خود را می‌گذرانند خودداری می‌شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان ابتدایی پایه اول و دوم در مدارس به تصمیم‌گیری در ۱۵ روز آینده و با توجه به رنگ‌بندی استان موکول شد، افزود: شهرستان‌های سفید در اولویت برای حضور دانش‌آموزان در مدارس هستند.

کد خبر 463565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.