ایران می‌خواهد در برجام بماند

معاون دبیرکل امور سیاسی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ایران قصد خود را برای ماندن در برجام ابراز کرده است و همچنین اینکه اقدامات انجام شده ایران قابل بازگشت است.

به گزارش ایمنا، رزماری دی کارلو درباره توافق هسته‌ای ایران اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش از کشورها خواست روابط تجاری خود را با ایران حفظ کنند تا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در قبال برنامه هسته‌ای ایران را حفظ کنند.

وی گفت: ایران قصد خود را برای ماندن در برجام ابراز کرده است و همچنین اینکه اقدامات انجام شده (برای چشم‌پوشی از تعدادی از تعهدات معاملاتی) قابل بازگشت است.

به گفته معاون دبیرکل سازمان ملل، گوترش همچنین بر اهمیت همه ابتکارات برای حمایت از روابط تجاری و اقتصادی با ایران تأکید دارد به ویژه با توجه به چالش‌های اقتصادی و بهداشتی فعلی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا.

دی کارلو گفت: "دبیرکل همه طرف‌های [معامله] را تشویق می‌کند تا به طور سازنده برای حل اختلافات خود از طریق مکانیزم رفع اختلاف طرح تلاش کنند.

آینده برجام پس از خروج یک جانبه آمریکا از توافق در هشتم ماه مه ۲۰۱۸ و اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه ایران در زمینه صادرات نفت، زیر سوال رفت. دقیقاً یک سال بعد، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که تهران برخی از تعهدات خود در توافق هسته‌ای را به حالت تعلیق درآورده است. در تاریخ پنجم ژانویه سال ۲۰۲۰، ایران مرحله نهایی کاهش چنین تعهداتی را اعلام کرد.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 463561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.