ارتقای ۱۲ فرمانداری استان هرمزگان در دولت تدبیر و امید

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور از ارتقای ۱۲ فرمانداری شهرستان‌های استان هرمزگان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش ایمنا، جواد ناصریان در نشست ویدئوکنفرانس وزیر کشور با استاندار، معاونین و فرمانداران استان هرمزگان، اظهار کرد: یکی از مشکلات فرمانداری‌ها از جمله فرمانداری‌های استان هرمزگان ترمیم ساختار بود که در دولت تدبیر و امید حسب دستور وزیر کشور، ۱۲ فرمانداری استان هرمزگان از درجه دو به یک، سه به دو و چهار به سه و دو ارتقا یافتند.

وی افزود: ۱۲ پست معاون فرماندار و ۱۰ پست رئیس اداره در مجموعه فرمانداری‌های استان هرمزگان افزایش پیدا کرد.

ناصریان با بیان اینکه پیش از دوره وزارت دکتر رحمانی فضلی، ۴۴ درصد پست‌های وزارت کشور در اختیار نیروهای برون سازمانی بود، اظهار کرد: با پیگیری و دستور وزیر کشور این میزان از ۴۴ درصد به ۹ درصد رسیده است. همچنین دستور وزیر کشور بر این است که این میزان را تا پایان دولت به حداقل برسانیم.

وی در همین راستا بر لزوم توجه به نیروهای جوان و توانمند درون سازمانی تاکید کرد و درخصوص پیگیری تخصیص اعتبارات استانداری‌ها گفت: با پیگیری‌های وزیر کشور از رئیس جمهور، اعتبارات استانداری‌ها، نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش مناسبی داشته برای مثال این افزایش در استانداری هرمزگان ۶۸ درصد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ضعف‌های اعتباری مجموعه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، انتظار می‌رود که استانداران به نحو مطلوب و متناسب با شرایط بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها این اعتبارات را توضیح کند.

ناصریان در خصوص سازماندهی نیروی انسانی استان هرمزگان گفت: نسبت شاغلان بخشداری‌ها به پست‌های سازمانی آنها ۷۱ درصد است که انتظار است استاندار و معاونان ایشان در ترمیم نیروی مورد نیاز اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در خصوص سهمیه استخدامی وزارت کشور گفت: بر اساس دستور وزیر کشور یک‌هزار و ۵۰۰ سهمیه استخدامی وزارت کشور، برای تأمین نیروهای بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها اختصاص یافته است که ۵۲ سهمیه برای استان هرمزگان است و پیش بینی شده است این نیروها در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مشغول به کار شوند.

ناصریان تاکید کرد: حتماً باید به نیروهای استخدامی جدید در قالب آموزش‌های دوره‌ای در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها آموزش‌های لازم داده و سپس به کار گرفته شوند.

کد خبر 463558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.