آغاز پروژه‌های بدون کربن در فنلاند

معماران در نظر دارند میدانی بزرگ در مرکز شهر اسپو، واقع در شمال غربی هلسینکی پایتخت فنلاند، احداث کنند که طی مراحل ساخت و ساز آن هیچ گاز آلاینده‌ای در هوا منتشر نخواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای اولین بار در شهر اسپو قرار است سازه‌ای با انتشار گاز دی اکسید کربن صفر احداث شود به این امید که زمینه برای انجام پروژه‌های دوستدار محیط زیست در شهر فراهم آید. این پروژه میدان بزرگی را در بر خواهد گرفت که سال‌ها پیش توسط معماران مشهور فنلاندی طراحی شده بود اما پس از آن سخنی از احداث میدان به میان نیامد. در نهایت، مقامات رسمی شهر اعلام کردند که به زودی ساخت میدان فوق را آغاز خواهند کرد و به انتظار دراز مدت ساکنان محله خاتمه خواهند داد.

میدان جدید که Lukoti نام خواهد گرفت، از هر طرف، خیابانی را به نقاط مختلف شهر وصل می‌کند. در نتیجه، شهرنشینان اسپو به طور مستقیم می‌توانند از تمام نقاط شهر به این میدان راه پیدا کنند. پروژه فوق به طور آزمایشی تکمیل می‌شود تا در صورت موفقیت، شهردار به ایجاد سایر سازه‌های بدون کربن بپردازد و اقتصاد مدور را در شهر ترویج دهد.

مقامات رسمی اسپو متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ شهری بدون انتشار کربن و اثرات جزایر گرمایی ایجاد کنند، که در این راستا، احداث میدان کربن صفر Lukoti اولین گام برای نزدیک شدن به این هدف خواهد بود.

بدیهی است که منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای در حین ساخت و سازهای شهری مربوط به دستگاه‌ها، حمل و تخلیه مصالح ساختمانی، خشک کردن بتن و گرمایش سازه‌ها است که شهردار اسپو قول داده است در به صفر رساندن این اثرات پیشگام باشد.

پس از تکمیل و افتتاح میدان، ساکنان منطقه نه تنها از هوای پاک بهره‌مند خواهند شد، بلکه به لطف وجود فضاهای سبز، کمترین آلودگی صوتی و گرد و خاک را نیز تجربه خواهند کرد.

کد خبر 463526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.