نوسازی سیستم‌ روشنایی شهرهای اسپانیا

تمام سیستم‌های روشنایی شهر اسپانیایی الکالا دو گواداریا به زودی از نو نصب می‌شود تا علاوه بر کاهش هزینه‌های انرژی، انتشار گاز دی اکسید کربن در آن به حداقل برسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی الکالا دو گواداریا اعلام کرده‌اند که به زودی اقدامات اولیه را برای پایداری شهر و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای آغاز خواهند کرد. در این راستا قرار است سیستم‌های روشنایی سراسر شهر با استفاده از تکنولوژی ال ای دی با نوع جدید جایگزین شود که این کار به کاهش ۳۰ درصدی گازهای آلاینده در هوا منجر خواهد شد. اقدام فوق نه تنها در محله‌های مسکونی بلکه در مناطق تجاری، صنعتی، پارک‌ها و حتی حاشیه‌های شهر اجرا خواهد شد.

پیش از این نیز شهردار الکالا دو گواداریا اقدام به نوسازی سیستم‌های روشنایی در بعضی از مناطق شهر به مدت یک سال و نیم کرده بود که با پیامدهای مثبت زیادی مواجه شد. به همین دلیل، مقامات رسمی تصمیم گرفتند پروژه فوق را در سراسر شهر پیاده کنند که البته با کمبود بودجه برای تکمیل آن روبرو شدند.

مقامات محلی در جلسات متوالی خود به این نتیجه رسیدند که تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ سیستم نیاز به تعویض دارد ضمن اینکه لازم است ۲۲۰ پانل حفاظتی و نظارتی با استفاده از تکنولوژی ال ای دی ایجاد شود. مهم‌تر از همه اینکه شهردار باید سیستم‌های مدیریت از راه دور را نیز نصب کند تا عملکرد سیستم‌های جدید به طور کامل تحت نظارت کارکنان شهرداری قرار گیرد.

مقامات پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت پیاده‌سازی کامل پروژه فوق، سالانه بیش از ۴۰۰ هزار یورو در هزینه شهر صرفه‌جویی خواهد شد و انتشار گاز دی اکسید کربن به میزان دو هزار و ۱۶۸ تن در سال کاهش می‌یابد.

خبر خوب اینکه، صندوق اتحادیه اروپا متعهد شده است کمبود هزینه برای تعویض کامل سیستم‌های روشنایی شهر الکالا دو گواردیا را تأمین کند تا پروژه با موفقیت به اتمام رسد.

کد خبر 463500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.