اتمام ۱۵ پروژه سازمان فاوا شهرداری اصفهان تا پایان سال

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان از اتمام ۱۵ پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در سال جاری خبر داد.

سید حمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مهمترین حوزه‌های مربوط به شهر و شهرداری هوشمند، تولید سامانه‌های نرم افزاری و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز جهت تحقق این امر است که در این رابطه سازمان فاوا توانسته بر اساس برنامه سالیانه، نیازهای شهرداری را در راستای اولویت بندی ارائه شده تأمین کند.

وی ادامه داد: در این راستا در سال‌جاری ۱۵ پروژه این سازمان به اتمام رسیده و حدود ۱۵ پروژه دیگر نیز با پیشرفت بیش از ۷۵ درصد در دست اجرا است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در حوزه‌های مختلف شهرداری، تصریح کرد: این پروژه‌ها در حوزه خدمات شهری، شهرسازی، امور مالی و درآمد، عمران شهری، شبکه و مرکز داده، برنامه ریزی و اطلاعات مکانی بوده است که با اجرای هر کدام، گام مهمی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به تفاوت پروژه‌های فناوری اطلاعات و عمرانی ادامه داد: تفاوت عمده پروژه‌های فناوری اطلاعات و سایر پروژه‌های عمرانی و شهری در این است که پروژه و خدمات حوزه ICT معمولاً فیزیکی و ملموس نیست و کاربران صرفاً از خدمات آن بهره می‌برند، در حالی که پروژه‌های عمرانی همچون پل‌ها، خیابان‌ها، ساختمان‌ها و غیره ملموس بوده و به محض اجرا، شهروندان آن را می‌بینند.

ابطحی با بیان اینکه بحران کرونا، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به مردم را پررنگ‌تر کرد، گفت: در این راستا سازمان فاوا تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا با ارائه خدمات با کیفیت و مطمئن، نقش فاوا در مدیریت شهری را ملموس کرده و در ارائه خدمات مطلوب و سریع به شهروندان، گام‌های جدی و عملی بردارد.

وی اظهار امیدواری کرد: در صورت مهیا بودن شرایط بتوان از تعدادی از پروژه‌های پایان یافته در سال‌جاری رونمایی کرده و خدمات آن را به اطلاع کاربران این پروژه‌ها و عموم شهروندان رساند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان افزود: این سازمان در سال‌جاری و با توجه به مصوبات ستادهای ملی و استانی مدیریت بحران کرونا مبنی بر برگزار نشدن جلسات و گردهمایی‌های سازمانی با راه‌اندازی سامانه‌های جلسات غیرحضوری و ایجاد حدود ۲۵ عنوان جلسه برای ستاد، معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف، امکان برگزاری جلسات شهرداری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کرد که این امر باعث شد در امور جاری شهرداری هیچ گونه خللی ایجاد نشود.

کد خبر 463473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.