معرفی ۲۶ طرح برگزیده جشنواره هفته پژوهش

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: مجموعا ۲۶ طرح در بیست و یکمین جشنواره هفته پژوهش انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر قیصری امروز (سه‌شنبه) در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان که امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه موفقیت‌های خوبی را در هفته پژوهش و فناوری در اصفهان شاهد بودیم، اظهار کرد: امسال طبق تصمیم کارگروه پژوهش استان، مسئولیت برگزاری این جشنواره در فاصله زمانی ۲۲ تا ۲۶ آذرماه، به شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان واگذار شد.

وی با اشاره به اهداف برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، گفت: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در جامعه، ارائه دستاوردهای پژوهشی و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان از اهداف برنامه‌های این هفته بود که به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه جشنواره در چهار بخش نمایشگاهی مجازی برگزار شد، عنوان کرد: انتخاب و داوری آثار پژوهشگران و فناوران برتر با حضور ۲۴ داور متخصص در ۹ اتاق مجازی انجام شد و برگزیدگان از ۱۳ سازمان و در ۱۰ حوزه انتخاب شدند؛ در حوزه‌های علوم پایه، علوم انسانی، هنر و معماری و کشاورزی هر کدام دو طرح و در حوزه‌های علوم پزشکی، دانش‌آموزی، دستگاه‌های اجرایی، فناوری، فنی و مهندسی و طرح فناورانه هر کدام سه طرح برگزیده انتخاب شد؛ در مجموع ۲۶ طرح برگزیده در هفته پژوهش و فناوری انتخاب شده است.

قیصری با بیان اینکه در بخش نمایشگاه مجازی ۳۴ غرفه‌دار شرکت کردند، عنوان کرد: در هر غرفه امکان پخش ویدئو، بروشور، اسلاید و تماس مستقیم فراهم بود، البته پخش برنامه‌های غرفه‌ها در فضای مجازی تا یک ماه آینده ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: به هر یک از سه پژوهشگر برتر دانش‌آموزی، پنج میلیون تومان از طرف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان پژوهانه تعلق می‌گیرد که هدایا برای افراد برگزیده پست خواهد شد؛ همچنین به ۲۳ پژوهشگر و فناوری برتر نیز حداقل ۲۰ میلیون تومان به عنوان پژوهانه از طرف سازمان متبوع اهدا می‌شود.

قیصری گفت: مینا اتابکی در مقطع متوسطه دوم از شاهین‌شهر، شما فرح‌بخش در مقطع ابتدایی از اردستان و علی مختاری در مقطع متوسطه اول از نجف‌آباد به عنوان دانش‌آموز پژوهشگر برتر انتخاب شدند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: نضال صراف‌زادگان، رؤیا کلیشادی، مریم مقیمیان در حوزه علوم پزشکی، محمد گلی و محمدرضا مصدقی در حوزه کشاورزی و دامپروری، سالار فرامرزی و محمد علی نادی در حوزه علوم انسانی، محمد سراجی و کامران قائدی در حوزه علوم پایه، احمد دانایی‌نیا و امید عودباشی در حوزه هنر و معماری، داوود طغرایی، حسین فرزانه‌فرد و احمد رضا قاسمی در حوزه فنی و مهندسی، مهدی لویی‌پور و پیام سرائیان در حوزه فناورانه برتر، نجمه احمدآبادی، افشین جهانبازی و اردلان مظاهری در حوزه دستگاه‌های اجرایی و مهدی ترابیان، مهدی حبیبی و امید غفاری‌نیا در حوزه فناور برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷۰ پرونده به صورت فایل الکترونیکی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: پرونده‌های ارسالی در کارگروه‌های تخصصی بررسی و انتخاب شد.

کد خبر 463465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.