پیوستن ۲ هزار تاکسی زرد به شبکه تاکسی‌های آنلاین/رانندگان غیرواقعی حذف می شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر بسیاری از افراد بیمه شده سازمان تاکسیرانی، راننده واقعی نیستند، از این رو لیستی به سازمان تأمین اجتماعی از طرف تاکسیرانی ارائه شده تا رانندگان واقعی جایگزین رانندگانی که حرفه اصلی آنها فعالیت در تاکسیرانی نیست حذف شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی منوچهری امروز _سه شنبه دوم دی ماه ۹۹_ اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار تاکسی پلاک زرد، آژانس، بی‌سیم و سرویس مدرسه همچنین ۱۸ هزار تاکسی آنلاین در سطح شهر اصفهان به شهروندان سرویس دهی می‌کنند.

وی افزود: برخلاف سازمان اتوبوسرانی و مترو، مالکیت تاکسی‌های شهر در اختیار رانندگان است و در واقع هزاران نفر مالک تاکسی در شهر اصفهان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تصریح کرد: طبق قانون نوسازی تاکسی‌ها بر عهده دولت است، اما با توجه به مشکلات موجود این طرح متوقف شده است از این رو شهرداری اصفهان به صورت خودجوش به منظور حمایت از رانندگان از مهرماه سال ۹۹ طرح نوسازی ناوگان را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) واگذار می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه از مهر و آبان امسال ۳۰۰ خودروی تاکسی جدید وارد شهر اصفهان شده و ۳۰۰ تاکسی فرسوده خارج شده است، گفت: شهرداری پیشرو در نوسازی تاکسی‌ها در کشور بوده است که این اتفاق خوشایند با حمایت مدیران شهری و بانک شهر بوده و تا پایان امسال یک‌هزار تاکسی شهر نوسازی می‌شود.

کاهش عمر تاکسی‌های شهر به کمتر از ۷.۵ سال

وی افزود: با نوسازی یک هزار تاکسی در شهر عمر این ناوگان از ۱۰ سال به کمتر از ۷.۵ سال کاهش خواهد یافت و کاهش آلایندگی‌ها و سرویس دهی بهینه به شهروندان را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت تاکسی‌های بی‌سیم بانوان در شهر خاطرنشان کرد: این تاکسی‌ها در حوزه ارائه سرویس به مسافران بانو و تحت نظر سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کنند که تعداد آنها کمتر از ۱۵۰ خودرو است.

وی ادامه داد: برای افزایش تعداد تاکسی بی‌سیم بانوان مجوزی صادر شد که بر اساس آن علاوه بر خودروهای پراید سبزرنگ، خودروهای دیگری که از نظر ایمنی صلاحیت لازم را دارند اجازه فعالیت داشته باشند که امیدواریم با مجوزهای صادر شده نوع و کیفیت خدمات این تاکسی‌ها در شهر افزایش یابد.

ارائه نخستین بسته‌های تسهیلاتی به رانندگان سرویس‌های مدرسه تا دو ماه آینده

منوچهری در خصوص فعالیت سرویس‌های مدارس گفت: با توجه به شرایط کرونایی شاهد تعطیلی فعالیت سرویس‌های مدارس هستیم از این رو جهت ارائه بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی، از سوی سازمان تاکسیرانی به ستاد کرونا در استان و کشور  پیشنهادی ارائه شده و پیگیری‌ها در حال انجام است که امیدواریم تا دو ماه آینده نخستین بسته‌های تسهیلاتی را تحویل این رانندگان بدهیم.

وی با اشاره به تمهیدات سازمان تاکسیرانی در شرایط شیوع کرونا برای تاکسی‌های شهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا هفت هزار و ۵۰۰ کاور جدا کننده در تاکسی‌های سطح شهر نصب شده و ۳۵ هزار ماسک و ۳۵ هزار دستکش بین رانندگان توزیع شده است همچنین هزاران بروشور آموزشی برای کنترل و رعایت مسائل بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در اختیار رانندگان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: ارائه وام شش میلیون تومانی و تخفیف کارت شهری رانندگان تاکسی از دیگر بسته‌های حمایتی ارائه شده به رانندگان بوده است.

پیوستن دو هزار تاکسی زرد به شبکه تاکسی‌های آنلاین

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از دو هزار تاکسی از مجموع ۹ هزار تاکسی پلاک زرد شهر عضو تاکسی‌های آنلاین شهر شده‌اند.

منوچهری در خصوص توقف‌های طولانی مدت تاکسی‌ها در ایستگاه‌ها تصریح کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد کرونا مبنی بر سوار کردن سه مسافر در هر تاکسی، این مشکل تا حد زیادی رفع شده است، اما چنانچه موردی گزارش شود رسیدگی لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به سامانه ناموفق هوشمند تاکسی گفت: عملیات نصب این پروژه سال ۱۳۹۰ در تاکسی‌های شهر آغاز شد و سال ۹۵ آسیب شناسی شد که بنا به دلایل متعددی همچون فرهنگ سازی نکردن لازم، استقبال نشدن توسط شهروندان و نپذیرفتن مناسب از سوی رانندگان متوقف شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: با فعالیت مدیریت شهری جدید برای کاهش ضرر و زیان رانندگان تاکسی که این سامانه را در تاکسی‌های خود نصب کرده بودند، کمک‌های معیشتی در نظر گرفته شد و بیش از ۱۵ هزار جفت لاستیک و هفت هزار و ۵۰۰ روکش صندلی رایگان به رانندگان داده شد تا شاهد ایمنی بیشتر و زیبایی تاکسی‌های شهر باشیم همچنین تخفیف کامل کارت شهری برای هفت هزار و ۵۰۰ راننده دارای سامانه هوشمند اعمال شده است.

برقراری عدالت در حوزه سوخت تاکسی‌های تلفنی با اجرای طرح پیمایش

وی با اشاره به موضوع پرداخت سهمیه سوخت رانندگان بر اساس طرح پیمایش گفت: این طرح از ۲۰ آذرماه ۹۹ اجرا شد و بر اساس آن رانندگان آژانس‌های تاکسی که قبلاً برای خودروهای یگانه ۱۲۰ لیتر و دوگانه سوز ۶۰ لیتر سوخت واریز می‌شد البته در این راستا رانندگان باید در سامانه تلتا ثبت نام و پیمایش آنها ثبت و توسط مدیر آژانس تأیید شود تا سهمیه سوخت بر اساس میزان پیمایش پرداخت شود.

منوچهری تأکید کرد: طرح پیمایش، عدالت را در حوزه سوخت تاکسی‌های تلفنی برقرار کرده است.

وی در خصوص سوار کردن سه مسافر در تاکسی‌ها گفت: سوار کردن سه مسافر براساس مصوبه ستاد ملی کرونا بوده و تا حد زیادی در اصفهان رعایت می‌شود، اما موضوع مهم و لاینحل محاسبه کرایه نفر چهارم بود از این رو به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شد ۴۰ درصد کرایه نفر چهارم برعهده راننده و ۶۰ درصد بین سه نفر مسافر تقسیم شود که این موضوع در حال بررسی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در خصوص نحوه برخورد رانندگان تاکسی با مسافران تصریح کرد: رانندگان از فیلترهای متعدد امنیتی و آموزشی عبور کرده و فعالیت خود را به عنوان راننده تاکسی در شهر آغاز می‌کنند و آموزش‌های لازم با برگزاری دوره‌های آموزشی به رانندگان ارائه می‌شود.

اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای اجرای پروژه‌های فرهنگی تاکسیرانی

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های سازمان گفت: در این دوره مدیریت شهری نوسازی ناوگان یک اتفاق مهم و ارزشمند بود چرا که در فرآیند نوسازی به نسبت تاکسی‌ها، در جایگاه نخست کشور قرار داریم.

منوچهری ادامه داد: مهم‌ترین پروژه در حال اجرا «اصکیف» است که اکنون در دو هزار و ۵۰۰ تاکسی نصب شده و تا ماه‌های آینده تعداد آن به بیش از هفت هزار مورد خواهد رسید تا مسافران برای پرداخت کرایه نیاز به پول خرد نداشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان مراجعات رانندگان به سازمان تاکسیرانی علی رغم فعالیت بیش از ۲۱ هزار راننده در حوزه‌های مختلف به کمتر از صد نفر در روز رسیده است، اظهار کرد: دلیل مهم کاهش مراجعات، برون سپاری ۷۵ درصد فعالیت‌های تاکسیرانی با الکترونیکی کردن فرآیندها است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های فرهنگی تاکسیرانی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکسیرانی اصفهان در بین سازمان‌های تاکسیرانی کشور جایزه ملی تعالی سازمانی را کسب کرده و مقام برتر در حوزه نظام پیشنهادات شهرداری را به خود اختصاص داده است.

نرخ گذاری کرایه تاکسی‌های اینترنتی با نظارت سازمان صمت

وی با بیان اینکه کرایه تاکسی‌های اینترنتی با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ گذاری می‌شود، تأکید کرد: نظارت بر حوزه فیزیکی و عملکردی تاکسی‌های اینترنتی بر عهده شهرداری است و یک و نیم درصد بابت هر سفر تاکسی‌های اینترنتی به حساب شهرداری‌ها واریز شده و در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه می‌شود.

منوچهری با اشاره به موضوع بیمه رانندگان تاکسی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد بیمه شده سازمان تاکسیرانی، راننده واقعی نیستند، از این رو لیستی به سازمان تأمین اجتماعی از طرف تاکسیرانی ارائه شده  است تا رانندگان واقعی جایگزین رانندگانی که حرفه اصلی آنها فعالیت در تاکسیرانی نیست حذف شوند؛ سوالی که از سازمان تأمین اجتماعی داریم این است که چرا لیست ارائه شده سازمان تاکسیرانی برای حذف رانندگان غیرواقعی مورد توجه قرار نگرفته و راننده جدید از سال ۹۴ تا کنون اجازه ثبت نام برای بیمه ندارند؟

وی ادامه داد: به صورت مستمر بر موارد تخلف رانندگان نظارت می‌شود و شماره ۳۵۶۸۸۱۰۰ تلفن رسیدگی به شکایات سازمان تاکسیرانی است که روزانه تماس‌ها ثبت و راننده متخلف فراخوانده می‌شود تا به موارد شکایت رسیدگی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: آمار ابتلای رانندگان تاکسیرانی اصفهان به کرونا کم بوده است که مهم‌ترین دلیل آن استفاده صحیح و مستمر رانندگان تاکسی از ماسک و تجهیز تمام ناوگان به کاورهای جدا کننده بوده است.

کد خبر 463449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.