اراده‌ای برای ساماندهی مشاغل بی‌کانون تهران وجود ندارد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اجرا نشدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون، در بخشی از افکار عمومی برای طرح موضوع ساماندهی پیاده روها در صحن شورای شهر تأثیر منفی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران درخصوص اجرا نشدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران که در بهمن ماه سال ۹۷ در شورای شهر تصویب شد، تذکر داد.

وی افزود: به رغم پیگیری‌های متعدد که توسط اعضای شورای شهر تهران شد، بررسی‌ها نشان می‌دهد در شهرداری تهران اراده ویژه‌ای برای اجرای این مصوبه وجود ندارد.

اعطا با اشاره به حضورش در برنامه تهران ۲۰ با موضوع ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون که مدیران مرتبط شهرداری نیز در آن برنامه حضور داشتند، گفت: در آن برنامه از عملکرد شهرداری تهران دفاع کردم اما مجموعه صحبت‌ها نشان می‌داد که در این خصوص کاری نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شاید دستاورد اصلی این مصوبه این بود که برای نخستین بار فرهنگ سازمانی شهرداری که همیشه دستفروشی را مصداق سد معبر می‌دانست، از زمره مصادیق سد معبر خارج کرد.

وی تاکید کرد: این مصوبه معطوف به ساماندهی دستفروشان از سه منظر زمانی به این معنا که در چه ساعت‌هایی می‌توانند فعالیت داشته باشند، مکانی به این صورت که در چه مکانی کدام پیاده‌روها و کدام بازارهای خاص می‌توانند فعالیت کنند و به لحاظ هویت‌بخشی و شناسنامه‌دار کردن را ساماندهی می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها را در دستور کار داریم، گفت: اجرا نشدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون، در بخشی از افکار عمومی برای طرح موضوع ساماندهی پیاده روها در صحن شورای شهر تأثیر منفی ایجاد کرده است.

وی گفت: کسانی تصور می‌کنند چون مصوبه پیشین به اجرا درنیامد، این طرح یا لایحه جدید که بهره برداری از پیاده روها توسط برخی اصناف را مطرح می‌کند عملاً به معنای نادیده گرفتن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون است.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نبود توجه و بی عملی شهرداری در این مصوبه به شورا لطمه می‌زند، گفت: در سال‌های اخیر نسبت به لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها که زحمت زیادی برای آن کشیده شده است انتقادات زیادی را شاهد بودیم که در آن‌ها عنوان می‌کنند شما مصوبه پیشین خود را نادیده می‌گیرید که البته این بدبینی طبیعی است.

اعطا با بیان اینکه نسبت به این موضوع به شهرداری تذکر جدی می‌دهم و این موضوع را پیگیری خواهم کرد، گفت: یکی از مواردی که دنبال می‌کردیم بحث توجه به وضع دستفروشان بوده است و انتظار می‌رود مصوبه آن اجرا شود.

وی گفت: شهرداری مطلقاً به این موضوع توجه نمی‌کند و هیچ گزارشی را نداریم و بررسی‌ها نشان می‌دهد در این خصوص هیچ اقدامی نشده است بنابراین از شهردار تهران می‌خواهم در این رابطه توضیح بدهد که ما تکلیف خودمان را با مصوبه خودمان و شهرداری بدانیم.

کد خبر 463448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.