لزوم توجه به سختی کار کارگران فضای سبز و پاکبانان

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در شهرداری حوزه خدمات شهری و بخش کارگری سختی کاری دارند که در حقوقشان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا صدراعظم نوری در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در خصوص حقوق و دستمزد کارگران نگهداری فضای سبز و پاکبانان اظهار کرد: طبقه کارگری یکی از زحمتکش‌ترین طبقات جامعه است که به رغم تلاش‌های زیاد از حقوق‌های ناچیزی برخوردار هستند. به ویژه در شهرداری حوزه خدمات شهری و بخش کارگری از سختی کاری دارند که در حقوقشان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: میزان دستمزد و حقوق دریافتی این کارگران نسبت به تلاش‌هایی که می‌کنند فاصله دارد و دولت مصوب کرده است که این فاصله کمتر و حقوق افزایش یابد. طبیعتاً این افزایش که در سال جاری حدود ۴۴ درصد است شامل حال این افراد می‌شود و مقداری در اداره زندگی به آن‌ها کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر این مورد در شهرداری اعمال نشود و اعتبار آن ابلاغ نشود، این مشکل برای کارگران پابرجا خواهد ماند، اضافه کرد: اکنون مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیار زیاد است و انتظار توجه ویژه و دستور اکید شهردار تهران برای اجرا را داریم.

نوری در ادامه با قرائت متن تذکر خود گفت: با عنایت به اینکه کارگران نگهداری فضای سبز و پاکبانان شهرداری تهران بخش قابل توجه و مهمی از بدنه شهرداری و کارگران خدوم جامعه را تشکیل می‌دهند، توجه به متناسب‌سازی حقوق و دستمزد این قشر زحمت کش از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با عنایت به بخشنامه‌های دولت حقوق و دستمزد سال جاری کارگران در دو نوبت برای کارگران فضای سبز و پاکبانان به میزان ۴۱ درصد افزایش یافته است که ۱۵ درصد از آن پیش بینی و تأمین شده و ۲۶ درصد باقی مانده هنوز تأمین اعتبار نشده است.

نوری گفت: از این جهت بخاطر حمایت از کارگران فضای سبز و پاکبانان شهرداری تهران و جلوگیری از بروز تبعات احتمالی، از شهردار تهران می‌خواهم برای اجرای این موضوع دستور عاجل داده و در اصلاحیه بودجه سال جاری این نکته مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 463419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.