«تهران ۱۴۰۰» می‌تواند با ثروت‌آفرینی شادی را به محلات بیاورد

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نسبت به تأخیر چند ساله در ارائه برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید خداکرمی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در تذکری به شورای شهر تهران گفت: طرح رویداد تهران ۱۴۰۰ که از جانب کمیسیون سلامت، با هدف ایجاد تحرک و شور و نشاط در شهر در اسفندماه ۹۶ به تصویب رسید و سال ۹۷ و ۹۸ تمام شد و برایش اتفاقی نیفتاد و برنامه به شورا نیامد. از اسفند ۹۸ هم که کشور درگیر ویروس کرونا شد و دیروز بالاخره از لوگوی رویداد تهران ۱۴۰۰ آن هم با تمرکزی عجیب بر حوزه فرهنگی و اجتماعی رونمایی شد، در صورتی که قرار بود که همه معاونت‌ها برای این رویداد برنامه داشته باشند.

وی افزود: لازم است در همین باره چند نکته را به شهردار تهران تذکر داد؛ نوروز ۱۴۰۰ یک نوروز استثنایی است. تغییر قرن است که تا صد سال دیگر تکرار نمی‌شود، بنابراین لازم است شهرداری در این مسیر، به عنوان تسهیلگر عمل کند و علاوه بر اجرای برنامه‌های بین بخشی در شهرداری، تمام سازمان‌ها، نهادهای فرهنگی، ورزشی، هنری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، اصناف و سازمان‌های خصوصی و دولتی به خصوص وزارت میراث فرهنگی را به مشارکت دعوت کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: طبیعت تهران، روستاهای تهران، کوه‌های تهران از بی بی شهربانو تا توچال و فرحزاد، بازار تهران، پتانسیل‌های فرهنگی، تجاری، تاریخی پایتخت و مراسم نوروز از چهارشنبه سوری تا سیزده بدر، آداب و سنن اقوام‌های ساکن در تهران، قرار بود در برنامه رویداد تهران ۱۴۰۰ لحاظ شود.

خداکرمی با بیان اینکه ایام نوروز ۱۴۰۰ با سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) مزین شده تصریح کرد: این‌ها همه و همه قرار بود در دل برنامه تهران ۱۴۰۰ باشد. لذا به شهرداری تذکر داده می‌شود، هرچه سریع‌تر برنامه رویداد ۱۴۰۰ را با لحاظ عملیات بین بخشی در کل شهرداری، برای تصویب به شورا ارائه کند.

وی اظهار کرد: همچنین باید منطبق با طرح مصوب در سال ۹۶، بر مبنای جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و مشارکت عمومی، رویداد فوق را در همه ابعاد شهرسازی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی پیش برد و هرچه سریع‌تر نسبت به طراحی و ساخت یک سازه حجمی ماندگار که جزء برنامه تهران ۱۴۰۰ بود در یکی از میادین اصلی شهر اقدام شود.

خداکرمی گفت: از تمام اصناف، مراکز تجاری، بازاریان، هنرمندان، ورزشکاران و تولید کنندگان می‌خواهم آثار خود را به لوگو و آرام تهران ۱۴۰۰ مزین کرده و اقلام تبلیغاتی اعم از ماگ، تیشرت و سایر محصولات را با این لوگو روانه بازار کنند. اگر همه مشارکت کنند، تهران ۱۴۰۰ می‌تواند با ثروت‌آفرینی شادی و نشاط را به محلات بیاورد.

وی همچنین در پیامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شورای شهر تهران نمی‌تواند نسبت به سلامت شهروندان بی‌تفاوت باشد. مرگ ۵۳ هزار ایرانی و ۲۳ هزار تهرانی و وضعیتی که بحران کووید ۱۹ در جهان ایجاد کرده نشان می‌دهد که باید تصمیمات عاجل و به روز و منطبق با شرایط گرفته شود، لذا شایسته است مجمع تشخیص مصلحت نظام، هرچه سریع‌تر با بررسی مجدد پیوستن به گروه اقدام مالی، مقدمات ارتباط شفاف کشور را با نظام بانکی بین‌المللی فراهم کند تا خریداری و ورود واکسن کرونا ویروس تسریع شود. ضمن اینکه نمی‌دانیم بحران بعدی چیست.

کد خبر 463418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.