مدیریت آبگرفتگی معابر تهران جدی‌تر دنبال شود

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: باتوجه به نزدیک شدن روزهای پربارش سال تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی‌های احتمالی در معابر جدی‌تری اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ابراهیم امینی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران پس از تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی به هموطنان مسیحی اظهار کرد: جا دارد از هموطنانی که در شب یلدا و همزمان با روز پرستار با چشم پوشی از شیرینی دید و بازدیدها، به مقابله با شیوع کرونا و تداوم روند نزولی ابتلای به این ویروس در کشور کمک کردند تقدیر کنم.

وی ادامه داد: لازم است از زحمات مدیریت شهری پایتخت در ایام منتهی به شب یلدا از جمله تدابیر سازمان میادین میوه و تره‌بار به‌منظور تسهیل دسترسی شهروندان به اقلام مورد نیاز این شب با قیمت مناسب، تقدیر کنیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: پنجم دی‌ماه سال ۱۳۸۲ یکی از غم‌بارترین بلایای تاریخ معاصر کشورمان در شهر بم به وقوع پیوست و زلزله مهیب این شهر هزاران انسان را به کام مرگ فرو برد. به‌همین مناسبت سالروز این فاجعه بزرگ «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان زلزله بم، جا دارد حال که به فصل سرما نزدیک شده‌ایم باتوجه به نزدیک شدن روزهای پربارش سال و با مدنظر قراردادن زلزله‌های سال‌های اخیر تهران، تمهیدات لازم جهت مقابله با سیلاب و آبگرفتگی‌های احتمالی معابر به‌طور جدی‌تر اتخاذ شده و به‌منظور واکنش سریع در صورت وقوع سایر حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله توسط مجموعه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌های مناطق، ستاد مدیریت بحران شهر تهران و ستاد ملی مدیریت بحران پیش‌بینی‌های لازم بشود.

امینی افزود: در مواجهه با بلایای طبیعی و انسانی بزرگ، علاوه بر نقش پررنگ وظایف ستاد مدیریت بحران در مدیریت پیش و پس از حادثه، آگاهی شهروندان از واکنش مناسب احتمالی نیز حائز اهمیت فراوان است. از این‌رو ضروری است آموزش‌های لازم برای مقابله با این خطرات و مواردی نظیر آدرس و محل قرارگیری مراکز تخلیه امن اضطراری با کمک تبلیغات محیطی و تابلوهای شهری و همچنین تولید محتواهای آموزشی در فضای مجازی و رسانه ملی به آگاهی شهروندان برسد.

کد خبر 463398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.