۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی گناباد فرسوده است

سرپرست سازمان مدیریت و حمل و نقل شهرداری گناباد گفت: ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی این شهر فرسوده است که مشکلاتی برای مردم و رانندگان به وجود آورده است.

به گزارش ایمنا، علی پور عیدی اظهار کرد: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی درون شهری گناباد از شهریور ماه سال جاری شروع شده است، اما با توجه به اینکه برخی رانندگان توان پرداخت مبالغ درخواستی شرکت‌های ایران خودرو را ندارند، نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ذیربط در قالب پرداخت تسهیلات هستند.

وی بیمه رانندگان تاکسی گناباد را از دیگر مشکلات و دغدغه‌های آنان ذکر کرد و ادامه داد: بیمه این گروه از سال ۱۳۹۴ قطع شده و با توجه به آنکه بیمه یکی از نیازهای اساسی این افراد به خصوص در زمان بازنشستگی به شمار می‌رود، لذا مسئولان مربوطه باید نسبت به استفاده مجدد رانندگان از مزایای بیمه اقدام کنند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گناباد گفت: با شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن و کاهش رفت و آمد مسافران، رانندگان تاکسی با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند و با مصوبه شورای اسلامی این شهر کرایه‌های تاکسی از ابتدای آذر ماه ۳۰ درصد افزایش یافت.

پورعیدی افزود: بیش از ۷۰ دستگاه مینی بوس در زمینه رفت و آمد مسافر و سرویس مدارس در شهرستان گناباد فعالیت دارند که با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا حوزه مینی بوس رانی گناباد نیز دچار مشکل و تعطیلی شده است.

وی فرسودگی ناوگان حمل و نقل مینی بوس رانی را نیز از جمله مشکلات این شهر برشمرد و ادامه داد: بخش اعظم این ناوگان بیش از ۱۰ سال عمر دارد و با عنایت به آنکه نوسازی آن از سال ۱۳۹۰ تاکنون انجام نشده و از طرفی قیمت مینی‌بوس‌ها هم افزایش یافته است، افراد تمایلی به سرمایه گذاری در این بخش ندارند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گناباد گفت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون در زمینه خط کشی معابر و سرعت گیرها و رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده و آسفالت مجدد معابر شهری و نصب تابلوهای ترافیکی هزینه شده است.

پورعیدی افزود: بالغ بر ۴۰۰ پروانه فعالیت ناوگان دیزل و اشتغال رانندگان که وظیفه سوخت رسانی به بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون زیر نظر شهرداری گناباد را عهده دارند، از ابتدای امسال تاکنون تمدید و صادر شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 463380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.