بررسی بودجه ستاد کل نیروهای مسلح در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ را ضمن توجه به منابع محدود کشور، بر اساس مأموریت ۷ نهاد مرتبط با این کمیسیون و با هدف تقویت بنیه دفاعی و امنیتی بررسی می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل عمویی در جمع خبرنگاران در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: کمیسیون عملکرد بودجه‌ای دستگاه‌های مرتبط در سال ۱۳۹۹ و همچنین چشم‌انداز بودجه این دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ را در دستور کار دارد.

وی افزود: در جلسه پیش از ظهر روز گذشته، غلامرضا جلالی معاونان سازمان انرژی اتمی، حسین ذوالفقاری رئیس سازمان پدافند غیرعامل، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، سردار حسنی آهنگر رئیس دانشگاه امام حسین (ع) وسردار محمدرضا اسحاقی معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه هفت نهاد مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توسط نمایندگان در حال بررسی است و این جلسات امروز نیز ادامه خواهد داشت.

عمویی ادامه داد: پیش از این سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار «غلامرضا سلیمانی» فرمانده نیروی مقاومت بسیج در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر شده بودند و موارد مختلف بودجه‌ای این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: اولویت کمیسیون این است که با توجه به منابع محدود کشور چگونگی تحقق مأموریت‌های نهاده‌ها و سازمان‌ها و چگونگی تخصیص بودجه و چشم‌انداز و پیشنهادهایی که برای بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رویکرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور است، افزود: در این جلسات نمایندگان پیشنهادهای مختلفی را مطرح کرده و نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در کمیسیون تلفیق این پیشنهادات را پیگیری می‌کنند.

عمویی درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در جلسه فردا میزبان نمایندگانی از ارتش جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات خواهیم بود و مباحث مربوط به عملکرد و نگاه بودجه‌ای این دستگاه‌ها و چشم‌انداز آنها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی که برای اصلاح لایحه وجود دارد برای طرح در کمیسیون مطرح خواهد شد و پس از تبادل نظر به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود.

کد خبر 463369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.