نماینده مردم زابل از پاسخ‌های وزیر ارتباطات قانع شد

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس بعد از استماع پاسخ‌های آذری جهرمی به سوالات مطروحه درباره علت عدم اجرای فیبر نوری در حوزه انتخابیه‌اش به صورت مشروط قانع شد.

به گزارش ایمنا، حجت الله فیروزی در نشست علنی امروز -سه‌شنبه ۲ دی ماه- مجلس شورای اسلامی گزارش سوال حبیب الله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس را از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را مبنی بر علت عدم اجرای فیبر نوری بخصوص در استان‌های مرزی مثل سیستان و بلوچستان چیست، قرائت کرد.

وی با اشاره به نتیجه بررسی سوال این نماینده در نشست کمیسیون صنایع و معادن گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آئین‌نامه داخلی مجلس، این سوال در جلسه رسمی سه شنبه ۱۴ مرداد ماه ۹۹ کمیسیون با حضور نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سؤال‌کننده و وزیر ارتباطات بررسی و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع حبیب‌الله دهمرده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از پایان سخنان آذری جهرمی وزیر ارتباطات خطاب به نماینده مردم زابل و زهک گفت: نظر شما درباره سخنان وزیر ارتباطات چیست و آیا قانع شده‌اید؟

وی افزود: در سفرم به استان سیستان و بلوچستان شاهد بودم که این استان در حوزه سلامت، آب، آموزش و پرورش، مخابرات و راه‌ها از تمامی شاخص‌های برنامه ۵ ساله توسعه نسبت به دیگر استان‌های کشور عقب‌تر است و با توجه به وسعت استان سیستان و بلوچستان ایجاد ارتباط بسیار اهمیت دارد.

دهمرده در پاسخ به رئیس مجلس گفت: من به دنبال ارائه کارت زرد یا سفید نیستم اما به شما اعتماد دارم و اگر شما تضمین دهید که وزیر ارتباطات بحث اجرای فیبر نوری را در استان سیستان و بلوچستان اجرایی می‌کند، نسبت به پاسخ‌های آذری جهرمی مشکلی ندارم.

رئیس مجلس بعد از صحبت با وزیر ارتباطات خطاب به نماینده زابل و زهک گفت: آذری جهرمی قول می‌دهند تا این مشکلات را در استان سیستان و بلوچستان حل کنند.

بر این اساس حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک بعد از سخنان رئیس مجلس به صورت مشروط از پاسخ آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری قانع شد.

کد خبر 463365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.