تحقق ۷۰ درصدی بودجه ۹۹ شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاکنون ۷۰ درصد بودجه شهرداری اصفهان محقق شده و تنها پنج درصد از تحقق آن عقب هستیم که قطعاً تا پایان سال قابل جبران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی با اشاره به تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: بودجه برنامه مدون مالی در شهرداری که به صورت تدوین شده به شورای شهر ارائه شده و شورا پس از بررسی و تصویب، آن را برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌کند.

وی افزود: پس از ابلاغ بودجه از طرف شورای شهر، شهرداری باید برای تحقق بودجه وارد عمل شود و در نهایت ممکن است در میانه کار در آن برنامه‌ای که تدوین کرده‌اند تغییراتی انجام دهند که تغییرات نیز توسط شورا بررسی و تعیین می‌شود.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه تفریغ بودجه ۹۸ در کمیسیون‌های تخصصی هفت گانه و کمیسیون تلفیق شورا بررسی و تصویب شد، تصریح کرد: بعد از سال مالی لایحه‌ای با عنوان تفریغ بودجه به شورای شهر ارائه می‌شود تا میزان فراغت از بودجه مشخص شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال‌های قبل بررسی تفریغ بودجه دو سال به تأخیر می‌افتاد اما شفافیت کار و نظارت کافی و دغدغه مندی شورای کنونی باعث شد تا در زمان خود این کار انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ در روزهای پیشرو، اضافه کرد: بودجه سال ۹۹، شش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری و حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه سازمان‌ها تعیین شد. در سه سال گذشته، میزان بودجه بیش از دو برابر شده و امسال نیز تخمین زده می‌شود که حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بسته شود.

رویکرد حمایتی شورا از رونق اشتغال و ساخت‌وساز

شریعتی‌نیا با بیان اینکه در تصویب میزان بودجه تاکید بر این بود تا بر اقشار آسیب پذیر فشار وارد نشود و ساخت و ساز و اشتغال شهر رونق یابد، گفت: مدیریت شهری در این دوره رویکرد حمایتی از فعالان ساخت و ساز و اشتغال‌زایی داشته است و با اینکه در کشور رکود و تورم وجود دارد اما در هر کوچه و خیابانی که رد می‌شوید می‌بینید ساختمان‌سازی همچنان رونق دارد و این ساخت و سازها که می‌شود به جز عوارضی که به شهرداری داده می‌شود، برای تمامی محصولاتی که در آن به کار می‌رود و کارگرانی که در آنها مشغول کار هستند به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد و به نوعی فرآیند را برای درآمدزایی تسهیل می‌کند.

رئیس کمیسیون حقوقی، مالی، گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه خوب آن است که قابل دسترس و تحقق یافته باشد بنابراین نمی‌خواهیم بودجه حبابی تصویب کنیم، اضافه کرد: با وجود رکود اقتصادی حاکم که ناشی از شیوع کروناست، تاکنون ۷۰ درصد بودجه محقق شده و تنها پنج درصد از تحقق آن عقب هستیم که قطعاً تا پایان سال قابل جبران است.

لزوم مشارکت مردم در تحقق بودجه

وی ادامه داد: مشارکت عموم مردم، شاخصه دوم بودجه خوب است که این مشارکت در طرح‌های شهری و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باید ظهور کند، به این دلیل که اگر پروژه‌ای ناتمام بماند هزینه اتمام آن چند برابر می‌شود.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه تقریباً ۷۰ درصد بودجه اصفهان شامل هزینه‌های عمرانی و سرمایه است و ۳۰ درصد آن هزینه‌های جاری را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: هرچقدر هزینه‌های عمرانی و سرمایه‌ای نسبت به هزینه‌های جاری بیشتر باشد بودجه خوب را تعریف می‌کند چون این هزینه‌ها می‌تواند در آینده درآمد پایدار شهری ایجاد کند.

نیروهای نخبه باید در ادارات بکار گرفته شوند

رئیس کمیسیون حقوق، مالی، گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از عوامل ناکارآمدی نظام اداری ایران ضعف در بنیان‌های مذهبی و اعتقادات کارگزاران، مدیران و کارکنان است و بر این باورم که دوربین‌های مدار بسته را بیشتر از دوربین‌های خداوندی قبول داریم.

وی افزود: نبود نظام شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری یکی دیگر از این عوامل است و می‌بینیم که نیروهای نخبه و شایسته و تحصیل کرده با وجود این ضعف بزرگ نمی‌توانند استخدام شده و بکار گرفته شوند.

شریعتی‌نیا با اشاره به نبود برخورد منطقی و عقلانی با کارکنان ادارات خاطرنشان کرد: بعضی از کارکنان به دلیل اینکه از راه قانونی وارد نمی‌شوند و آموزش‌های لازم را نمی‌بینند، برخورد قاطع با فعالیت‌های نادرست آنها نمی‌شود به این دلیل که به دستگاه‌ها و افراد مهم‌تری وصل هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه «شب‌زنده‌داران یلدا»، اضافه کرد: در سه سال گذشته شب‌های یلدا همیشه در کنار پاکبانان بوده‌ایم و هرچند که امسال به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم در خدمت پاکبانان مناطق مختلف شهری باشیم و جشن بگیریم اما سعی شد به نحو دیگری از این قشر قدردانی شود.

شریعتی‌نیا همچنین با اشاره به برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» گفت: در این دوره مدیریت شهری با شرایط کرونایی مواجه شدیم و به همین سبب پروژه‌های مختلف شهری مظلوم واقع شده و در گمنامی تمام و بدون حضور مردم پروژه‌ها، افتتاح می‌شود.

کد خبر 463361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.