تخریب ۱۶ فقره باغ‌ویلای غیرمجاز در حریم و بستر زاینده‌رود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از قلع و قمع ۱۶ فقره باغ‌ویلای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود خبر داد.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به برخی ساخت و سازهای انجام شده در حریم بستر رودخانه زاینده رود، شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بر حسب وظایف قانونی به شدت با موارد تخلف برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه شرکت آب منطقه‌ای تذکرات و هشدارهای لازم را داده و با هماهنگی مراجع قضائی و انتظامی اخطارهای بسیاری صادر و ابلاغ کرده است اما این ساخت و سازها در یک سال اخیر گسترش یافت تا اینکه شرکت آب منطقه‌ای تصمیم گرفت با اتکا به توان داخلی خود اقدامات موثرتری انجام دهد تا تب و تاب ساخت و سازهای غیرمجاز در شرق اصفهان در محدوده بستر رودخانه فروکش کند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: با هماهنگی و همراهی خوب مراجع محترم انتظامی و قضائی استان دستورات لازم اخذ شد و شرکت آب منطقه‌ای با استفاده از اختیاراتی که قانونگذار در تبصره چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب به وزارت نیرو داده است، نسبت به تخریب و اعاده به وضع سابق ۱۶ فقره باغ در روستای کاج واقع در بر آن‌شمالی در شرق اصفهان اقدام کرد و این شمار باغ ویلای غیرمجاز تخریب شدند.

ساسانی خاطرنشان کرد: نزدیک به دو هکتار از اراضی بستر رودخانه زاینده رود در این آزادسازی، رفع تصرف شد و بقیه تصرفات نیز در آینده نه چندان دور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ضمن هشدار به متخلفان نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه زاینده رود، تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها ممنوع است و شرکت آب منطقه‌ای ساخت و سازهای غیرمجاز را متوقف و با متخلفین برخورد قانونی خواهد کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: شمار این باغ ویلاها سال گذشته نزدیک به ۱۰ مورد بود که به رغم هشدارها و اخطارهای شرکت آب منطقه‌ای در این مدت تب و تاب ساخت و ساز بالا گرفت و به ۴۰ مورد افزایش یافته است که هم اکنون ۱۶ سازه غیرمجاز تخریب شد و مابقی در دستور کار است هر چند که همه این تخلفات در حریم و بستر رودخانه، ساخت و ساز نیست و شامل تصرف و قطع درختان نیز می‌شود.

کد خبر 463359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.