۳۰ درصد مشکلات آبگرفتگی معابر قم باقی مانده است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: حدود ۳۰ درصد از مشکلات مربوط به آب‌گرفتگی در قم هنوز حل نشده است زیرا باید برای حل آن‌ها اقدامات زیربنایی انجام شود.

سید مجتبی سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح و اقدامات شهرداری قم در زمستان در حوزه مدیریت بحران، اظهار کرد: سال گذشته در بهار آبگرفتگی زیادی داشتیم و سال‌ها بود که این اتفاق می‌افتاد، درنتیجه قرار بر این شد که مشکلات آبگرفتگی در همه مناطق شهر احصا شود.

وی ادامه داد: از هر منطقه حدود ۲۰ تا ۲۳ مورد نقاط حساس آبگرفتگی شناسایی شده و برای هرکدام راهکاری تعریف شده است و هر سه ماه یک بار شهرداری‌های مناطق رصد می‌شدند، پایش‌های میدانی در بارندگی‌های اخیر نشان می‌دهد که به نسبت سال گذشته مشکلات آبگرفتگی در ۷۰ درصد از نقاط شهر حل‌ شده بود، راهکارهایی از جمله احداث کانال، جدول‌کشی و ایجاد انحراف باعث شد که امسال در بارندگی اخیر آبگرفتگی نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با توضیح اینکه بسیاری از نقاطی که مشکل آبگرفتگی داشته‌اند، بعد از سال‌ها رفع شده است، تصریح کرد: ۳۰ درصد از مشکلات هنوز باقی‌ مانده است که نیاز به اقدامات زیربنایی دارد، شیب شهر به سمت نقاطی است که ساخت و سازهای جدید شکل گرفته و بخشی از آبگرفتگی‌ها به همین دلیل است که باید رفع شود.

وی با اشاره به تجهیزات مناسب آتش نشانی قم، خاطرنشان کرد: تجهیزات آتش نشانی به نسبت شهرهای دیگر وضعیت خوبی دارد، اما تجهیزات باید بیش از این باشد، زیرا بحران یک باره ایجاد می‌شود و باید امکانات و تجهیزات لازم و کافی را داشته باشیم تا بتوانیم بحران‌های ایجاد شده را مدیریت کنیم.

سبحانی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات برای نمک پاشی و برف روبی آماده هستند، اضافه کرد: شهرداری به این موضوع نگاه رشد و تکمیلی دارد تا بتوان تجهیزات را به‌روز و احیا کرد، مانور زمستانی اقدام بسیار خوبی است، زیرا نشان‌دهنده میزان آمادگی شهرداری و دستگاه‌های امدادی در زمینه آماده‌سازی تجهیزات است، دستگاه‌های ذی‌ربط باید در فصل زمستان همیشه در حالت آماده‌باش باشند.

وی در خصوص اقدامات استان قم در زمینه مدیریت بحران، توضیح داد: همیشه وقتی ما با آرامش روزها را طی می‌کنیم، نیروهای خدمات شهری آماده‌باش هستند تا با انجام اقدامات لازم در روزهای سرد، برفی و بارانی سال شهروندان بدون نگرانی در شهر تردد کنند. همچنین اگر بحرانی به وجود بیاید تنها برعهده شهرداری نیست و ستاد مدیریت بحران باید در این راستا اقدام کند، زیرا شهرداری در هر صورت تجهیزات محدودی دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به ضرورت وجود شیوه نامه مدیریت بحران استان اظهار کرد: باید بدانیم نیاز به تجهیزات وجود دارد و اگر مدیریت یکپارچه باشد، در مواقع بحران می‌توانیم بهتر و کامل‌تر عمل کنیم.

کد خبر 463358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.