اجرای ۸ پروژه مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی معابر سطح شهر برای آسیب‌دیدگان جسمی، گفت: در حال حاضر هشت پروژه شهری با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در مناطق مختلف در حال اجرا است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همت مدیریت شهری اصفهان تسهیل استفاده زیرساخت‌های شهری برای آسیب دیدگان جسمی از جمله جانبازان و معلولان است. 

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۳، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظف هستند برای دسترسی و بهره‌مندی معلولان، ساختمان‌ها و اماکن عمومی، ورزشی و تفریحی، معابر و وسایل خدماتی موجود را در چارچوب بودجه‌های مصوب سالانه خود مناسب‌سازی کنند.

مظفر گفت: آذرماه امسال هشت پروژه شهری در مناطق دو، شش، ۱۰، ۱۲ و ناژوان با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۱۸ میلیارد تومان پروژه فعال در شهر اصفهان وجود دارد که نسبت به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه سال گذشته، بیانگر افزایش حدود ۳۵ درصدی است.

مظفر تصریح کرد: تعداد پروژه‌های فعال مناطق شهرداری نیز در سال‌جاری علی‌رغم تمام شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها افزایش یافته است.

وی با ابراز تأسف از مطرح شدن برخی مباحث واهی مبنی بر کاهش اجرای پروژه‌ها در شهر، افزود: در این دوره اجرای پروژه‌هایی که در گذشته رها شده بود، در دستور کار قرار گرفت و بخش زیادی از آنها عملیاتی شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۲ ایستگاه خط دو متروی اصفهان به صورت همزمان در حال اجرا است، گفت: پروژه‌های بزرگی همچون مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، رینگ چهارم و خط دو مترو که کمتر در منظر شهروندان قرار دارد با صرف بودجه و اعتبارات سنگین در حال اجراست.

کد خبر 463356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.