غربالگری بیش از ۵۲۷ هزار نفر در طرح حافظان سلامت/پلمب ۱۴۱ مکان عمومی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۵۲۷ هزار نفر در طرح حافظان سلامت محلات غربالگری شدند و حدود ۱.۳ درصد افراد غربالگری شده مشکوک به کرونا بودند، همچنین در نظارت‌های شده اخیر از اماکن عمومی ۱۴۱ مکان عمومی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قرار گرفتن در فصل زمستان و با کاهش دما و بسته بودن پنجره‌ها، تهویه هوای کمتری اتفاق می‌افتد در این شرایط شیوع کرونا تشدید خواهد شد، اکنون بیشترین موارد ابتلا  به دورهمی‌های خانوادگی مرتبط است و بیشترین میزان ابتلا  درون خانواده‌ها به دلیل مراسمی که برگزار می‌کنند رخ می‌دهد و افراد باید از برپایی دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.

وی ادامه داد: اعمال محدودیت‌ها در اصفهان به کاهش آمار بستری‌ها و مبتلایان انجامیده است و این اتفاق نتیجه تلاش همگانی است که باید بکوشیم تا از دست نرود. حافظان سلامت محلات، افراد بیمار را به مراکز درمانی هدایت می‌کنند تا اقدامات لازم برای آن‌ها انجام شود و زمان طلایی را از دست ندهیم، ۳۷۰ هزار سفیر سلامت در طرح غربالگری بیماران کرونا ویروس مشارکت دارند.

غربالگری بیش از ۵۲۷ هزار نفر در اصفهان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به غربالگری افراد در اصفهان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۲۷ هزار نفر غربالگری شده‌اند و حدود ۱.۳ درصد افراد غربالگری شده مشکوک به کرونا بودند و این غربالگری برای مدیریت و کنترل بیماران مبتلا به کرونا ویروس بسیار اهمیت دارد، در این زمینه همکاری تمام افراد لازم است تا به نتایج مطلوب برسیم. در اجرای طرح حافظان سلامت محلات تاکنون دو هزار و ۵۰۰ تست مثبت شده که ۱۹ درصد ان‌ها با تست سریع کرونا انجام شده است.

تشکیل ۲ هزار و ۹۴۱ گروه در طرح حافظان سلامت محلات

وی با تاکید بر اینکه در اصفهان دو هزار و ۹۴۱ گروه برای طرح حافظان سلامت محلات تشکیل شده است و افراد داوطلب می‌توانند در این طرح مشارکت کنند، افزود: این طرح در تمام استان در حال اجراست و برای همه افرادی که در این طرح همکاری دارند تجهیزات مورد نیاز تأمین شده است، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان هر هفته رصد می‌شود، اخیراً حدود هفت هزار و ۳۳۰ بازدید از اماکن عمومی و ۶۲ هزار و ۴۰۰ بازدید از واحدهای تهیه مواد غذایی انجام داده‌ایم و حدود ۵۱۲ اخطار و ۲۷۹ پلمب در واحدهای تهیه مواد غذایی داشته‌ایم.

پلمب ۱۴۱ مکان عمومی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی

حیدری افزود: همچنین در بازدید و نظارت‌های انجام شده اخیر در اماکن عمومی حدود ۳۴۲ اخطار داده شده و ۱۴۱ مکان عمومی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند، در ادارات دولتی ۹۰ درصد، در اصناف حدود ۹۰ درصد و در مردم نیز حدود ۸۵ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته‌ایم.

فوت ۱۳ مادر باردار مبتلا به کرونا

وی در خصوص آمار مادر باردار و کودک مبتلا به کرونا ویروس، تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون حدود یک هزار و ۹۷۵ مادر باردار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شده است، ۱۳ نفر از مادران باردار مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند، در حال حاضر هفت کودک زیر پنج سال مبتلا به کرونا بستری هستند ۲۴ کودک نیز تا کنون فوت کرده‌اند.

کد خبر 463343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.