دستفروشان کرمانشاهی شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون خدمات شهری شهردار کرمانشاه از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دستفروشان شهر خبر داد و گفت: به افرادی که ساکن کرمانشاه نیستند، اجازه دستفروشی نمی‌دهیم.

به گزارش ایمنا، خسرو عیسائیان با بیان اینکه فضای پیاده‌رو ملک شخصی کسی نیست، اظهار کرد: کسی حق فروش فضای پیاده‌رو را ندارد در صورت گزارش این موضوع حتماً برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: به استناد تبصره ۶ از ماه ۹۶ قانون شهرداری، اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی در محدوده هر شهر ملک عمومی محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.

معاون خدمات شهری شهردار کرمانشاه از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دست فروشان خبر داد و افزود: کارهای مطالعاتی در این راستا صورت گرفته چون با توجه به بررسی‌ها به عمل آمده دست فروشان دیگری از دیگر شهرها وارد کرمانشاه شده و بساط دست‌فروشی در پیاده‌روهای کرمانشاه پهن می‌کنند.

وی با بیان اینکه به افرادی که ساکن شهر کرمانشاه نیستند، اجازه دست‌فروشی نمی‌دهیم، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا محلی را در ساعات و زمانی مشخص با هماهنگی حمل و نقل، ترافیک و راهنمایی رانندگی در اختیار دست فروشان قرار دهیم.

وی در خصوص پیاده‌روخواری توسط مغازه‌داران، گفت: بعد از اینکه دست فروشان شناسایی شدند از مغازه‌دارانی که پیاده‌رو را اشغال می‌کنند، جدا می‌شوند در خصوص مغازه‌داران هم در ماه‌های اخیر تمام موارد قانونی تهیه و تنظیم شده تا در چند روز آینده در هر منطقه یک کمیسیون در خصوص برخورد با مغازه‌داران متخلف تشکیل شود.

عیسائیان ادامه داد: کاسبان و مغازه‌داران حق ندارند در پیاده‌رو وسایل خود را بچینند و سد معبر کنند با استفاده از این کمیسیون به کسبه‌های متخلف کتباً ابلاغ می‌شود که در مرحله اول جریمه را در پی دارد و اگر مجدداً تکرار شود با جمع‌آوری تمامی اقلام با مغازه‌دار برخورد و در صورت تکرار نسبت به پلمب مغازه هم اقدام می‌شود.

وی با اشاره به وانت‌بارهای میوه‌فروش گفت: شهرداری و راهنمایی و رانندگی با یکدیگر هماهنگ هستند هر جایی که نیاز به برخورد با وانت‌بارهای میوه فروش در مسیرهای از خیابان وجود داشته باشد، برخورد می‌شود.

کد خبر 463337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.