راه اندازی خط تله کابین کرمانشاه در سال ۱۴۰۰

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت : خط تله کابین کرمانشاه به طول هزار و ۴۰۰ متر سال آینده راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، خزلی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی خط تله کابین در مسیر جدید یعنی در محدوده‌ای خارج از عرصه‌ی تاق‌های طاق بستان اوایل امسال آغاز شده است.

او با بیان اینکه طرح تله کابین کرمانشاه در دو فاز اجرایی می‌شود، گفت: فاز نخست شامل اجرای خط تله کابین و ایستگاه‌های آن است که در دو دوره‌ی ۶ ماهه انجام می‌شود.

او افزود: فاز دوم هم در شش دوره‌ی ۶ ماهه مجموعه‌های گردشگری و تفریحی در ایستگاه‌های مبدا و مقصد را شامل می‌شود.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت‌ها در به تاخیر افتادن اجرای این طرح بی تاثیر نخواهد بود، افزود: با وجود همه‌ی این مشکلات انتظار می‌رود خط تله کابین کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ تست و راه اندازی شود.

خزلی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده پارسال احداث طرح تله کابین کرمانشاه ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین اعتبارات این طرح بر عهده‌ی سرمایه گذار اجرای طرح (بخش خصوصی) است و علاوه بر این اعتباری در بودجه‌ی سال ۹۹ شهرداری هم برای تله کابین پیش بینی شده است.

او گفت: بعد از بازنگری‌های صورت گرفته در اجرای خط تله کابین کرمانشاه برای آسیب نرسیدن به مجموعه تاریخی طاق بستان، هم اکنون مسیر مبدا از فاصله‌ی ۳۰۰ متری به فاصله‌ی هزار متری ضلع غربی آثار باستانی تاقبستان منتقل شده و مسیر پایانی طرح نیز بعد از اصلاحات در فاصله‌ی یک کیلومتری ضلع شمالی آثار باستانی تاقبستان قرار دارد.

کد خبر 463294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.