مشارکت همگانی برای یاری افراد آسیب‌پذیر در شهرهای یونان

مقامات رسمی، صاحبان کسب و کار و شهروندان سالونیک، کلانشهری در یونان، تصمیم گرفته‌اند به افراد آسیب‌پذیر در ایام کریسمس کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا زندگی بسیاری از مردم جهان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و شهروندان یونانی نیز از این تبعات مستثنی نشده‌اند. قرنطینه‌ها و پاندمی کرونا وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم این کشور را با رکود مواجه کرده است و اغلب آن‌ها شب‌ها را به امید فردایی بهتر سپری می‌کنند. اما هر روز کرونا رد پای خود بر زندگی این مردم را بیشتر از قبل به جای می‌گذارد و شرایط فقر را بیشتر بر آن‌ها حاکم می‌کند.

اما مردم سالونیک اخیراً در واکنش به رکود اقتصادی ناشی از کرونا بر زندگی آسیب‌پذیرترین همشهریان خود بی‌توجه نمانده و تصمیم گرفته‌اند همگام با مقامات رسمی و ثروتمندان شهر به کمک نیازمندان در ایام کریسمس بپردازند. در واقع، شهردار سالونیک از داوطلبان سراسر شهر خواسته است در حمایت از مردم آسیب‌پذیر به مقامات رسمی شهر بپیوندند که خوشبختانه این اقدام با استقبال گرم بسیاری از شهروندان نوع‌دوست سالونیک مواجه شده است.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه صورت خواهد گرفت، حمایت از افراد بی‌خانمان در ایام کریسمس برای پیشگیری از انتقال بیشتر ویروس کرونا در میان آنان خواهد بود. در واقع، مقامات شهری با همکاری مردم عام و سرمایه‌داران تلاش خواهند کرد مکانی امن و موقتی در ایام کریسمس برای افراد آسیب‌پذیر فراهم آورند تا آنان را در مقابل ابتلاء به بیماری ایمن نگه دارند.

از سوی دیگر، گروه‌های داوطلب به جمع‌آوری کمک‌های مردمی خواهند پرداخت و اقلامی نظیر پوشاک، غذا، مواد بهداشتی و تجهیزات ایمنی را در میان نیازمندان توزیع خواهند کرد. پیش از شروع اقدامات فوق، قرار است لیستی کامل از افراد مشمول کمک تهیه شود تا هیچ کسی از کمک‌های فوق محروم نشود.

کد خبر 463257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.