پیامک برنده شدن خودرو در قرعه‌کشی کلاهبرداری است

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با بیان اینکه اخیراً تعدادی شرکت فروش لوازم آشپزخانه با نام‌های مختلف از طریق ترفند ارسال پیامک برنده شدن خودرو در قرعه‌کشی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند نسبت به هوشیاری شهروندان و عدم توجه به این گونه پیامک‌ها هشدار داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین ترکیان، اظهار کرد: اخیراً تعدادی شرکت مستقر در تهران پیامکی تحت عنوان اینکه "شما برنده بن کالا شده‌اید" به تلفن همراه شهروندان ارسال و پس از برقراری تماس تلفنی و اخذ وجه از آنها تعدادی لوازم آشپزخانه از جمله سرویس تفلون، اسنک پز و سایر لوازم و در بعضی مواقع سکه الیزابت به نشانی مخاطبان ارسال می‌کنند.

وی افزود: عوامل این شرکت‌ها با توجه به اینکه قبلاً نام و نشانی محل سکونت و مشخصات مخاطبان خود را در اختیار گرفتند خود را به عنوان نماینده شرکت معرفی و ضمن جلب اعتماد و اطمینان آنها بیان می‌کنند که شما در قرعه کشی انجام شده برنده خودرو شده‌اید.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: عوامل این شرکت‌ها به مشتریان خود می‌گویند که باید بابت هزینه بیمه و هزینه حمل خودرو با جرثقیل مبالغی در حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان را به شماره کارت‌های اعلام شده واریز کنند و با این ترفند کلاهبرداری از مشتریان را انجام می‌دهند.

سرهنگ ترکیان، عنوان کرد: از شهروندان می‌خواهیم ضمن حفظ هوشیاری خود نسبت به ارسال پیامک‌ها و تماس‌های اغواگرانه در صورت مشکوک شدن به مواردی از این دست موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 463254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.