مصوبات جلسه امروز شورای شهر مشهد

شورای اسلامی شهر مشهد در یکصد و پانزدهمین جلسه صحن علنی که امروز (دوشنبه) برگزار شد، چند لایحه را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این جلسه لایحه اقدامات حمایتی به منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا در شش ماهه دوم سال ۹۹ به تصویب رسید که بر مبنای آن به شهرداری مشهد اجازه داده شد به‌منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و مساعدت به شهروندان مشهد، نسبت به اجرای اقدامات حمایتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی اقدام کند.

لایحه حمایت از کادر بهداشتی و درمانی و خانواده شهدای سلامت در مقابله با بیماری کرونا نیز تا سقف مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تصویب شد که براساس آن شهرداری مشهد ۱۰ میلیون ریال به هریک از افراد کادر بهداشتی و درمانی مراکز بهداشتی و درمانی اختصاصی کرونا، واقع در محدوده شهر، پنج میلیون ریال به سایر افراد کادر بهداشتی و درمانی شهر و ۱۵۰ میلیون ریال به خانواده شهدای مدافع سلامت شهر کمک می‌کند.

تصویب لایحه عوارض صدور یا تمدید مجوز جرثقیل‌های برجی

با مصوبه دیگر شورا، شهرداری مشهد مکلف شد، از ابتدای سال ۱۴۰۰، در ازای صدور یا تمدید مجوز جرثقیل‌های برجی مطابق دستورالعمل جانمایی، نصب، بهره‌برداری و بازرسی جرثقیل‌های برجی مصوب شورای فنی استان، عوارض ماهیانه به مبلغ دو میلیون ریال به ازای هر تن ظرفیت جرثقیل از مودی دریافت و به حساب درآمدهای عمومی واریز و به‌منظور اطلاع‌رسانی حداکثری به مودیان، نسبت به بخشودگی عوارض این مصوبه برای سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

همچنین در این جلسه لوایح پاسخگویی به مالکان پلاک ۷۳ اصلی بخش ۹ مشهد موسوم به اراضی چاهش، اصلاح و متمم بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد و نامگذاری و تغییرنام معابر شهری تصویب شد.

نام‌های جدید معابر مشهد به شرح زیر است:

  • تغییر نام امتداد بلوار شفا حد فاصل بلوار شهید موسوی قوچانی تا بلوار هدایت به نام شهید بابا رجب (شهید رجب محمدزاده)
  • تغییر نام امتداد بلوار شفا حد فاصل بلوار هدایت تا خیابان ایثارگران به نام برادران شهید سلامی (شهیدان محمد و غلامرضا سلامی)
  • تغییر نام میدان یادگاران واقع در تقاطع بلوار شهید فکوری و سرافرازان به نام امیر شهید محمدرضا ریحانی یساولی با حفظ زیرنویس به نام یادگاران
  • معبر فرعی گلایل ۸ واقع در بلوار خیام با حفظ شماره به نام زنده یاد دکتر عبدالعلی خوارزمی (منطقه یک)
  • معبر فرعی ابوذر غربی ۱۳ واقع در محله خیرآباد چهارراه سیلو با حفظ شماره به نام خیرآباد (منطقه سه)
کد خبر 463238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    چرا دست به بلوارشفا زدید اسم به این خوبی بابا رجب چیه دیگه