آمادگی طرح ناژوان برای تملک اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به باغات موضوعی

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: برای تملک اراضی کشاورزی به قیمت کارشناسی و تبدیل آنها به باغات موضوعی از جمله بِه، توت و خرمالو آمادگی داریم.

سیدرسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محدوده ۱۲۰۰ هکتاری ناژوان بین مناطق یک، پنج، ۹ و ۱۳ قرار دارد و حریم شهر اصفهان و یک محدوده حفاظت شده به شمار می‌آید که کل کاربری اراضی آن کشاورزی است؛ البته لایه یک آن حریم رودخانه است و قانون مربوط به حقوق آب هم با آن مرتبط است.

وی با بیان اینکه ناژوان ریه شهر اصفهان است و قوانین خاص خود را دارد، تصریح کرد: در خصوص اراضی کشاورزی ناژوان در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور طرح‌ها و اقدامات خوبی بررسی شده و حقوق کشاورزان همواره مد نظر بوده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان تاکید کرد: برای تملک اراضی کشاورزی به قیمت کارشناسی و تبدیل آنها به باغات موضوعی از جمله بِه، توت و خرمالو آمادگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد عده‌ای افراد سودجو با شایعه‌سازی حق کسانی که در این بخش از اراضی ناژوان استحقاق نفع دارند ضایع شود.

هاشمیان با بیان اینکه شهر نیاز به فضای سبز پایدار دارد و ناژوان سرمایه بزرگی برای شهر و استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: کشاورزان این محدوده در صورت تمایل برای احیای باغات خود می‌توانند جهت دریافت تمهیدات در نظر گرفته شده به مدیریت طرح ساماندهی ناژوان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۵۲ کیلومتر مادی در ناژوان ارزش میراثی دارند، گفت: ساماندهی و مرمت مادی‌ها می‌تواند آنها را به عنوان یک شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی مطرح کند، از این رو ایجاد پل‌های جدید و بازسازی پل‌های قدیمی و تخریب پل‌های خطرآفرین و فرسود در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بسیاری از این موارد انجام شده است.

کد خبر 463153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.