قطع دست چپ پلنگ هرمزگان

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متأسفانه باوجود تمام تلاش دامپزشکان، دست چپ پلنگ هرمزگان به دلیل آسیب شدید به بافت و استخوان قطع شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از کانال تلگرامی سازمان حفاظت از محیط زیست، شهاب‌الدین منتظمی، اظهار کرد: سه‌شنبه هفته گذشته (۲۵ آذرماه) یک قلاده پلنگ در بشاگرد استان هرمزگان در یک تله فلزی گرفتار شد و با اطلاع همیاران به محیط زیست استان هرمزگان، نیروهای محیط زیست استان هرمزگان و دامپزشک اعزامی از استان فارس در روز جمعه (۲۸ آذرماه) نسبت به بیهوشی و زنده‌گیری این گونه اقدام و رادیوگرافی و سرم تراپی اولیه برای مداوای دست این حیوان انجام شد.

وی در ادامه گفت: پس از بررسی‌های رادیوگرافی مشخص شد که شکستگی در استخوان دیده شده و رباط‌های دست آسیب دیده‌اند. از این‌رو طی صبح دیروز (۳۰ آذرماه) این پلنگ با رعایت پروتکل‌های انتقال حیوانات وحشی و با هواپیما به تهران منتقل شد و به بیمارستان دکتر فتاحیان برای ادامه روند درمان انتقال یافت.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان افزود: این پلنگ پس از بررسی رادیوگرافی و سی تی اسکن، متأسفانه علی رغم تلاش تمام نیروهای محیط زیست و دامپزشکان بر اثر نکروز استخوان‌های دست چپ که به دلیل فشار تله باعث عفونت و از بین رفتن بافت‌های دست شده و قابلیت جراحی و ترمیم را نداشت، به اتاق عمل انتقال یافت و دست حیوان به دلیل از بین رفتن بافت عصبی و استخوان‌ها قطع شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: پس از ریکاوری و به هوش آمدن حیوان اقدامات برای انتقال به کلینیک حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد و این ماده پلنگ چهارساله در کلینیک حیات وحش پردیسان تحت مراقبت قرار گرفت.

کد خبر 463149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.