ابداع دستگاهی برای مقابله با کرونا

دانشمندان فرانسوی دستگاهی برای مقابله با ویروس کرونا ابداع کردند که شبیه مدال است.

به گزارش ایمنا، روزنامه Le Parisien نوشت: دانشمندان فرانسوی دستگاهی ابداع کرده‌اند که قادر است تا ۹۳.۵ درصد ویروس‌های کرونا را در هوا از بین ببرد. این دستگاه شبیه مدال بوده و آن را همانند مدال باید به دور گردن انداخت.

این شرکت که در منطقه شهرستان ایولین فرانسه قرار دارد، ابتدا در زمینه توسعه و مبارزه با مالاریا تخصص داشت. دانشمندان دریافته‌اند که پشه‌های مالاریا روی مولکول‌های بوی انسان پرواز می‌کنند. متخصصان دستگاهی را ساختند که تحت تأثیر آن یک میدان الکتریکی در اطراف فرد ایجاد می‌شد و مولکول‌ها به روی زمین می‌افتادند. بنابراین پشه‌ها از طریق بو نمی‌توانستند قربانی را پیدا کنند و در فضا گمراه می‌شدند.

شرکت فوق تغییراتی در این دستگاه برای مبارزه با ویروس کرونا ایجاد کرد. آن‌ها یک ازون ساز و یک ماده معدنی خاص به دستگاه اضافه کردند که نام آن فاش نشده است. این دستگاه در انستیتوی پاستور پاریس تأیید شده است. آزمایشی در آنجا انجام شد و طی آن دستگاه در یک اتاق بسته که حاوی تعداد زیادی ویروس کرونا بود، قرار گرفت و در مدت ۱۰ دقیقه، ۹۴ درصد ویروس‌ها را از بین برد.

با توجه به اینکه هیچ نوع ویروسی که باعث بیماری در افراد شود در اتاق وجود ندارد، دانشمندان اطمینان دارند دستگاه به خوبی عمل می‌کند. قیمت این دستگاه ۷۹ یورو خواهد بود. با یک بار شارژ کردن این دستگاه، ۲۰ ساعت کار می‌کند. این شرکت در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه در روز تولید می‌کند.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 463129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.