دستفروشان خیابان فردوسی سنندج ساماندهی می‌شوند

عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: زمین‌هایی در چند نقطه شهر مدنظر است تا دستفروشان در آن استقرار یافته و به فعالیت مشغول شوند.

جلال شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تجمع دستفروشان سنندج در مقابل ساختمان شورای شهر؛ اظهار کرد: حدود ۵۰ نفر از این افراد در مقابل ساختمان شورا تجمع کرده و درخواست داشتند که همچنان در خیابان فردوسی باقی بمانند و به کسب و کار خود ادامه بدهند که ریاست شورا در میان آن‌ها حضور یافت و با آن‌ها صحبت کرد.

وی افزود: خیابان فردوسی تبدیل به پیاده‌راه شده و محلی برای دستفروشی نیست و به‌زودی با رایزنی که شهرداری با یکی از شرکت‌ها خدماتی داشته، برای ساماندهی دستفروشان اقدام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: شهرداری در مقابل دستفروشان احساس مسئولیت می‌کند اما خیابان فردوسی متعلق به تمام شهروندان است؛ کسبه خیابان به حضور دستفروشان معترض هستند و مردم نیز نمی‌توانند به نحو مطلوبی از این فضا استفاده کنند.

وی ادامه داد: زمین‌هایی در چند نقطه شهر مدنظر است تا دستفروشان در آن استقرار یافته و به فعالیت مشغول شوند؛ البته این امکان وجود دارد که پیاده‌راه فردوسی به‌طور گردشی و در قالب شب بازار پذیرای دستفروشان باشد اما در طول روز حق فعالیت در این پیاده‌راه را ندارند.

شریعتی خاطرنشان کرد: دستفروشی یک معضل جدی در شهرها بوده و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی باید در راستای ساماندهی این امر با شهرداری هماهنگ باشند.

وی تاکید کرد: دستفروشان باید بدانند این شغل رسمی نیست و اگر قرار است تأمین معاش آن‌ها دچار آسیب نشود باید به گونه‌ای فعالیت کنند که برای سایر شهروندان مزاحمتی نداشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: تا چند روز آینده پیاده‌راه فردوسی به‌طور رسمی افتتاح می‌شود بنابراین با توجه به منع فعالیت دستفروشان، شهرداری باید با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط نسبت به انتخاب مکان جهت ساماندهی دستفروشان اقدام کند.

کد خبر 463079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.