ترامپ ممنوعیت سفر به آمریکا از مبدا اروپا را لغو می‌کند

به گفته کارشناسان صنعت هوایی، احتمال دارد دونالد ترامپ ممنوعیت سفر به ایالات متحده از مبدأ بریتانیا و اروپا را قبل از کریسمس لغو کند. وزارت امنیت داخلی لغو این ممنوعیت را به رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرده و ممکن است ترامپ سه‌شنبه آینده آن را در قالب یک فرمان اجرایی تأیید کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با شروع همه‌گیری کرونا، ترامپ برای جلوگیری از شیوع آن، ورود مسافران از انگلستان، ایرلند و ۲۶ کشور دیگر اروپایی را ممنوع کرد. ماه گذشته نیز گزارش شد کاخ سفید در حال بررسی لغو ممنوعیت سفر برای اکثر شهروندان غیرآمریکایی از مبدأ اروپا و برزیل است.

البته هنوز از سوی رئیس جمهوری آمریکا تصمیمی گرفته نشده است اما مقامات بریتانیایی گفت‌وگوهایی را در سطح مقامات بالای کاخ سفید و وزرای کابینه آمریکا انجام داده‌اند.

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت حمل و نقل انگلستان در این باره گفته است که شروع مجدد پروازها بر فراز اقیانوس اطلس از اهمیت بالایی در بهبود وضعیت اقتصادی در بریتانیا و ایالات متحده و رونق دوباره صنعت هوایی برخوردار است. لغو ممنوعیت سفر برای تامین رفاه حال شهروندان بریتانیایی که اینک نمی‌توانند به ایالات متحده سفر کنند، مهم است. مقامات بریتانیایی همچنان دنبال حل این موضوع هستند.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در جریان بحران کرونا به شدت آسیب دیده‌اند. به گفته کارشناسان، تقاضا برای سفرهای بین‌المللی ۷۰ درصد کاهش یافته و به همین دلیل نجات صنعت هوایی بسته به لغو این ممنوعیت است.

در ماه اکتبر، ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا اعلام کرد که از ترامپ خواسته است تا برای رونق اقتصاد گردشگری در این ایالت، محدودیت‌های سفر از اروپا و برزیل را کاهش دهد. انجمن ایرلاینز فور آمریکا نیز که نماینده شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی، از جمله آمریکن ایرلاینز، دلتا ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز است، ماه گذشته به رویترز گفت که این انجمن از وضع یک استاندارد ملی توسط دولت فدرال برای گرفتن آزمایش کرونا از مسافران که بر اساس آن بتوان محدودیت‌های سفر را لغو کرد، حمایت می‌کند.

مقامات بریتانیایی نیز گرفتن آزمایش کرونا از مسافران و اجازه سفر به افراد واکسینه شده در پرواز بین لندن و نیویورک را پیشنهاد داده‌اند. بر این اساس، هر ایالت آمریکا مجاز خواهد بود که مقررات برای آزمایش کرونا و قرنطینه مسافران خارجی را جداگانه تعیین کند.

در بریتانیا، هر مسافر آمریکایی یا مسافری که از کشوری فاقد خطوط هواپیمایی عاری از کرونا، به خاک بریتانیا پا بگذارد، به مدت ده روز قرنطینه می‌شود و در صورت منفی بودن تست کرونا در روز پنجم، فرد از قرنطینه آزاد می‌شود.

ورود غیرآمریکایی‌هایی که در ۱۴ روز قبل از سفر در کشوری از لیست ممنوعه بوده‌اند به آمریکا ممنوع است، اما وزارت امور خارجه این کشور بر اساس اهداف بشردوستانه، بهداشت عمومی و امنیت ملی، برای مسافران اروپایی معافیت‌هایی را صادر کرده است.

به گفته پل چارلز، مدیر اجرایی شرکت مشاوره صنعت هوایی به نام آژانس پی‌سی، لغو این ممنوعیت پیشرفت بزرگی در صنعت هوایی و موجب گشایش چندین بازار مهم خواهد بود و به طرز چشمگیری اعتماد به‌نفس را به صنعت هوایی باز خواهد گرداند و با به جریان انداختن تجارت جهانی، به خروج از رکود کمک خواهد کرد.

کد خبر 463069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.