پروژه‌های پیشنهادی برای بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه بازآفرینی بافت ناکارآمد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان برنامه‌ها و پروژه‌های پیشنهادی برای بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه بازآفرینی بافت ناکارآمد را تشریح کرد.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر دفتر مشارکت و بازآفرینی محله کردآباد در منطقه چهار، محله شاهد در منطقه هفت، محله شمس‌آباد منطقه هشت، شیخ طوسی در منطقه ۱۰، محله قائمیه منطقه ۱۳، محلات سفلی و علیا در منطقه ۱۵ راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ برای راه‌اندازی دفتر مشارکت و بازآفرینی محله جامی در منطقه یک، جنوب میدان امام (ره) در منطقه سه، محله کوهانستان در منطقه ۹ و محله عاشق آباد در منطقه ۱۲ برنامه ریزی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به طراحی فاز اول و دوم پروژه‌های استخراج شده از دفاتر مشارکت و بازآفرینی، تصریح کرد: این بخش شامل طراحی فاز دو محور گردشگری محلات سفلی و علیا در منطقه ۱۵، تهیه طرح فاز یک و دو پروژه ساماندهی بصری و بهسازی نماهای مجاور مادی در محله دنبه منطقه ۱۳، تهیه طرح فاز یک و دو طرح اولیه مجموعه مسکونی جهت آزادسازی پلاک‌های قرار گرفته در دامنه کوه دنبه، تهیه فاز یک و دو پروژه تغییر کاربری واحدهای مسکونی موجود به منظور تعریف محورهای گردشگری در این منطقه، تهیه طرح فاز یک و دو پروژه بهسازی نمای شهری مقر نیروی انتظامی منطقه ۱۳ و تهیه طرح فاز یک و دو پارک دوستدار کودک در این منطقه است.

وی در خصوص اقدامات بازآفرینی بافت ناکارآمد در حوزه بهسازی فضای شهری و ارتقای کیفیت محیط، گفت: این اقدامات شامل تعریف طراحی و اجرای پروژه بهسازی محیطی در بافت ناکارآمد شهر اصفهان و طراحی و اجرای پروژه پاتوق شهری با رویکرد بهسازی محیطی در میدان‌های مصوب اصفهان است که با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

حسینی‌نیا ادامه داد: تخصیص اعتبار به صورت متمرکز در بافت محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری به منظور ایجاد رقابت در مناطق جهت جذب بودجه در بافت فرسوده منطقه، تغییر فرآیند مکان‌یابی و تعریف پروژه از منطقه‌ای به سازمان و تخصیص اعتبار در راستای عدالت محوری در محدوده‌های هدف بازآفرینی است.

وی با اشاره به اقدامات بازآفرینی بافت ناکارآمد در حوزه سیاست‌گذاری، گفت: از جمله این اقدامات نهادسازی مبتنی بر مشارکت در راستای بازآفرینی شهری، برگزاری رویداد رقابتی در حوزه بازآفرینی، تدوین ضوابط بازآفرینی بافت ناکارآمد، جذب اعتبارات دولتی جهت تحقق ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با موضوع تخفیف هزینه عوارض ساخت و تراکم ساخت پروانه‌های صادره در بافت ناکارآمد مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان است.

کد خبر 463030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.