خودروهای پارکینگی به زودی ترخیص می‌شوند

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: خودروهای پارکینگی بزودی ترخیص و در صورت عدم مراجعه مالکان خودروها به سازمان و نهادهای ذیربط تحویل می‌شوند.

به گزارش ایمنا سرهنگ عین الله جهانی گفت: به زودی و تا پایان امسال پس از اتمام طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی، طرح ترخیص خودروهای توقیفی نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی تا ۱۷ دی ماه ادامه دارد، گفت: علل عدم ترخیص خودروهای توقیفی مورد بررسی قرار می‌گیرد که چرا تا کنون صاحبان آنها برای ترخیص خودروها اقدام نکرده‌اند. این خودروها زیر برف و باران دچار استهلاک شده‌اند، بعد از بررسی این مساله شرایط لازم برای ترخیص خودروها از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود تا صاحبان این خودروها برای تحویل وسائل نقلیه خود اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ادامه داد: مدت زمان توقیف این خودروها برابر قانون مشخص است، بر این اساس علت عدم ترخیص آنها برای ما مبهم است به همین دلیل این طرح در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌شود.

سرهنگ جهانی افزود: از خودروهایی که بیش از یک سال در پارکینگ‌ها هستند، تحت عنوان اموال بلا صاحب یاد می‌شود، برابر مقررات و احترامی که پلیس برای اصل مالکیت و اموال مردم قائل است قبل از اینکه این وسائل نقلیه به سمت و سوی اسقاط و تحویل به سازمان‌ها و مراجع ذی‌ربط سوق یابد، شرایطی فراهم می‌کنیم تا صاحبان این خودروها اموال خود را تحویل بگیرند.

به گفته وی در صورت عدم مراجعه افراد برای ترخیص خودروها، پلاک آنها فک پلمب خواهد شد.

وی درباره عمده دلایل توقیف این خودروها افزود: بخشی عمده دلایل توقیف این خودروها تخلفات رانندگی است، آن هم تخلفات جرحی و فوتی یا بنا به دلایلی از سوی سایر پلیس‌های تخصصی اعم از کلانتری، آگاهی و مواد مخدر به دستور قضائی توقیف شده‌اند.

سرهنگ جهانی در مورد ترخیص موتورسیکلت‌ها و بازگشت اموال شخصی شهروندان گفت: اموال و دارایی مردم مدت هاست داخل پارکینگ‌ها متوقف باقی مانده و به این دلیل دچار آسیب جدی شده و علاوه بر این شهروندان هزینه زیادی را متحمل می‌شوند، بنابراین برای جلوگیری از بروز ضرر و زیان احتمالی اجرای طرح ویژه در دستور کار قرار گرفت. بر همین مبنا فرماندهی پلیس راهور ناجا مصوبه اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی را ابلاغ و با تدابیر عملیاتی، اجرای این طرح آغاز شد.

وی ادامه داد: در این طرح ویژه شهروندان دو ماه فرصت دارند تا با ارائه مدارک و مستندات خود به دفاتر پلیس +۱۰ موتورهای خود را از توقیف پارکینگ درآورند. ضمن اینکه به منظور تشویق شهروندان برای مشارکت در این طرح برایشان تسهیلات و امتیازهایی نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته جهانی، با هماهنگی انجام شده هزینه پارکینگ موتور سیکلت مانند تعرفه سال ۹۴ است و اگر فردی وسیله نقلیه‌اش خلافی دارد و باید جریمه بپردازد اما نمی‌تواند پرداختش کند، نگران نباشد چون می‌تواند همزمان با ترخیص موتورسیکلت توقیفی جریمه خود را تقسیط کرده و این مبلغ را ماهیانه در طول یکسال پرداخت کند.

معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ارائه خدمات ترخیص موتورهای توقیفی با رعایت همه شیوه نامه و پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و رعایت فاصله اجتماعی انجام شده و در صورت ارائه مدارک مورد نیاز از سوی مالکان، وسیله نقلیه توقیفی در کمتر از یک ساعت در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 463025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.