طرح آرام‌سازی میدان مطهری قم مصوب شد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم با اشاره به تصویب کلیات طرح بهسازی میدان مطهری از تبدیل امام موسی صدر به زیرگذر و تبدیل میدان مطهری به میدان پیاده خبر داد.

به گزارش ایمنا، علیرضا خاکی با اشاره به آخرین مصوبات طرح پروژه میدان مطهری، اظهار کرد: در هفته جاری کلیات بهسازی میدان مطهری مورد تصویب قرار گرفت و مصوب شد که سطح میدان مطهری با احداث یک خیابان فرعی و زیرگذر کردن امام موسی صدر به صورت یک میدان پیاده و با قابلیت برگزاری مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی و تجمعات روزمره برای زائران و مجاوران پیش‌بینی شود.

وی با تأکید بر اهمیت میدان مطهری از جهات مختلف، افزود: ضرورت این امر به خاطر این است که میدان مطهری نخستین میدان مدرن شهری قم بوده که احداث شده و آخرین میدان با تعریف میدان‌های شهری است که ایجاد شده است و از این لحاظ سبقه تاریخی دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم افزود: این میدان از لحاظ اجتماعی از بعد انقلاب محل اجتماعات مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده و به همین لحاظ نقش مهمی در ذهن شهروندان دارد.

وی با اشاره به اهمیت ترافیکی میدان مطهری نیز گفت: به لحاظ ترافیکی هم میدان مطهری محل اتصال شمال رودخانه است و اتصال همه مناطق دو، سه و شش با حرم و هسته مرکزی از طریق این میدان صورت می‌گیرد به همین دلیل دچار یک آشفتگی حرکتی شدید است.

خاکی ادامه داد: در این میدان نیز حمل و نقل عمومی و هم سواری شخصی وجود دارد و از طرفی حجم تردد عابر پیاده نیز در این میدان بسیار بالا است به‌طوری‌که حجم ساعتی ۱۸۰۰ عبور عابر پیاده یا در بعضی مناطق ۱۳۰۰ عبور عرضی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: این سبقه تاریخی و ترافیکی و این حجم تردد ما را به این نتیجه رساند که باید در این منطقه شاهد غلبه تردد پیاده باشیم و کمیسیون ماده ۵ با زیرگذر شدن امام موسی صدر موافقت کرد که بتواند بستر این آرام‌سازی صورت بگیرد.

وی در رابطه با زمان بندی اجرای پروژه نیز تأکید کرد: طرح‌های تکمیلی پروژه نیز آماده خواهد شد و مرحله به مرحله طی یک پروژه پنج ساله پیش می‌رود؛ چون پروژه بلند مدتی است حجم عملیاتی گسترده‌ای دارد و به صورت مرحله‌ای در دستور کار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 462965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مرتضی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    برادر عزیز صیغه درست است و سبقه غلط است لطفاً در نوشتار ژورنالیستی رعایت نکات نوشتاری زبان فارسی را بنمایید
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    بسیار عالی .متشکریم .خواهشمند است روگذر خیابان عما ریاسررا حذف کنید وتردد ماشینها از زیر گذر انجام شود وتردد مردم به مرکز ها ی تجازی زمزم راحت انجام شو د وطرح توسعه درب شرقی حرم مطهر تکمیل شود والباقی مغازه های اطراف پاساژ زمزم تکمیل و بازار الغدیر وپاساژ کویتی وملت وپاساژهای اطراف حرم مطهر حدف گردند وزیباسازی اطراف حرم مطهر بطور کامل در شاُن حرم مطهر انجام شود وزیبا سازی اطراف حرم بهترین گزینه جهت توریستی کردن قم است .قم می تواند بهترین شهر زیارتی وسیاحتی باشد . کوچه های تنگ وقدیمی اطراف حرم را حذف کنید همان طوری که بازار کهنه را حذف کردید که واقعاًمایه آبروریزی بو د خداوند به شما توفیق وجزای خیر عنایت فرماید