لوکزامبورگ میزبان اتوبوس‌های برقی جدید

شهردار لوکزامبورگ از خریداری ۱۰ اتوبوس الکتریکی جدید خبر داده است تا از این طریق، خود را به هدف کاهش انتشار گاز کربن نزدیک‌ترکند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در جنبش جهانی بین‌المللی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ترویج حمل و نقل پاک و به خصوص استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی به عنوان یکی از بهترین استراتژی‌ها برای به حداقل رساندن آلودگی هوا شناخته شده است. اگرچه خریداری این وسایل حمل و نقل، هزینه‌های زیادی دارد و تعویض یکباره خودورهای قدیمی با نوع الکتریکی آن‌ها، امری غیرممکن به شمار می‌رود با این حال آگاهی از مزایای آن مقامات رسمی بیشتری را به سمت اتخاذ این راهبرد سوق خواهد داد.

در این راستا، شهردار لوکزامبورگ تعداد ۱۰ اتوبوس الکتریکی جدید برای شهر خریداری کرده است تا از این طریق، انتشار گاز دی اکسید کربن در شهر را به حداقل برساند. این اتوبوس‌های جدید که  ۱۲ متر طول دارند قرار است در دو مسیر اصلی شهر به حمل مسافران بپردازند. علاوه بر این مقامات رسمی از جایگزین شدن تمام وسایل حمل و نقل موتوری با خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ خبر داده و ادعا کرده‌اند این اقدام در رأس اهداف آن‌ها برای کاهش گازهای گلخانه‌ای قرار خواهد گرفت.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که ۱۰ اتوبوس الکتریکی فعلی در مصرف سوخت بیش از ۴۴۰ هزار لیتر در هر سال صرفه‌جویی کرده و انتشار گاز دی اکسید کربن را به میزان هزار و ۱۶۱ تن کاهش خواهد داد. این اتوبوس‌ها مجهز به باطری‌های ۲۶۴ کیلووات بر ساعت است که می‌تواند بدون شارژ دوباره، مسیری به طول ۲۰۰ کیلومتر را طی کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودروهای الکتریکی عمومی که آن‌ها را از سایر موارد مشابه متمایز می‌کند می‌توان به سرعت سریع شارژ باطری، ایستگاه‌های شارژ پیشرفته، تهویه هوای مناسب و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب اشاره کرد.

کد خبر 462953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.