پرستاران در خط‌مقدم مقابله با کرونا امید و سلامت به ارمغان می‌آورند

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت روز پرستار اعلام کرد: پرستاران با ایثار و گذشت خود در خط مقدم مقابله با کرونا؛ نسیم امیدواری، سلامتی، آرامش و آسایش را به ارمغان می‌آورند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در این پیام، اظهار کرد: پرستاری حرفه‌ای ارزشمند آمیخته باصداقت، صبر و بردباری، تخصص و مهارت است و با طیف وسیعی که در سیطره شغلی خود دارد، وظیفه‌ای سنگین و مؤثر در جامعه به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: پرستاران به‌عنوان رکن مهم و بنیادی نظام سلامت و درمان باوجود سختی‌ها و ناملایمات، نهایت تلاش خود را در جهت انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به بیماران به کار می‌گیرند تا با طبابت، مراقبت و اعتماد بخشی به آنان ادامه مسیر درمان و زندگی را امیدبخش‌تر ترسیم کنند.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از پیام خود، گفت: این روزها در شرایطی که شیوع کرونا سختی‌های بسیاری را بر جامعه تحمیل کرده است، ارزش مسؤولیت پذیری پرستاران را بیش از گذشته درک می‌کنیم. پرستارانی که با ایثار و گذشت خود در خط مقدم مقابله با این بیماری در حال خدمت‌اند تا همچنان نسیم امیدواری و سلامتی در جامعه بوزد و آرامش و آسایش به ارمغان آورد.

حاجی میرزایی، بیان کرد روز پرستار در گاه شمار ملی ما مصادف با ولادت با سعادت حضرت زینب سلام‌الله علیها است و از ایشان به نام پرستار تمام نیکی‌ها و ارزش‌های مقدس عاشورا یاد می‌شود؛ چرا که با صبر و استقامت، مهر و عاطفه و معرفت و ایمان خود مصائب واقعه عاشورا را پرستاری کردند و منادی انسانیت و آزادی شدند.

کد خبر 462933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.