ویژه نامه "حق بر شهر" منتشر شد

نخستین شماره ویژه نامه حقوق شهروندی خبرگزاری ایمنا با عنوان «حق بر شهر»، منتشر شد.

به گزارش ایمنا، هدف غایی از تدوین متون و لوایح حقوقی تأمین حقوق شهروندان است. هر چند حقوق شهروندان در گرایش‌های حقوق اساسی، حقوق بشر و حقوق جزا و جرم‌شناسی صراحتاً مورد اشاره قرار گرفته است، اما اگر تأمین همه‌جانبه حقوق شهروندی را بن‌مایه دانش حقوق در همه گرایش‌ها بدانیم، سخنی گزافه نگفته‌ایم.

از سوی دیگر شهر و شهروند دو روی یک سکه هستند که اداره و تکفل بخش مهمی از امور آن‌ها بر عهده مدیریت شهری قرار گرفته است، بنابراین مدیریت شهری از ارکان اصلی صیانت از حقوق شهروندان است.

"روز حقوق شهروندی" در واقع فرصتی است تا جایگاه قانون در تأمین حقوق شهروندان و نقش مدیریت شهری در این زمینه مورد کنکاش قرار گیرد، بدین منظور خبرگزاری ایمنا، مجموعه مقالات، اخبار و یادداشت‌های تخصصی مشتمل بر حقوق و تکالیف شهروندان و مدیران شهری را در قالب مجموعه‌ای منسجم و کامل تحت عنوان "حق بر شهر" گردآوری و منتشر کرد.

نخستین شماره این ویژه نامه در چهار فصل "حقوق شهروندان"، "جرایم شهری"، "حقوق املاک و مستغلات" و "حقوق کارکنان" شهرداری تنظیم و به موضوعاتی همچون حقوق شهروندان در زمان شیوع کرونا، حقوق شهروندان در حمل و نقل شهری، جرم سد معبر، چگونگی تغییر کاربری اراضی، حقوق و تکالیف کارگران پرداخته است.

برای دریافت شماره نخست ویژه نامه «حق بر شهر» اینجا کلیک کنید.

کد خبر 462927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.