کارگروهی برای احیای حقوق شوراها در تهران تشکیل شود

رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به بررسی مجدد لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس، خواستار تشکیل کارگروهی در شورای شهر برای رایزنی با نهادهای تصمیم‌گیر در این حوزه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران گفت: براساس پیگیری‌ها و کنشگری‌هایی که مجموعه شورای شهر تهران و سایر شوراهای شهر کشور درباره مصوبه مجلس یازدهم در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده و کاهش اختیارات شوراهای شهر کشور داشتند، قرار است این لایحه مجدداً در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا شورای شهر تهران هم از جایگاه خود و هم به نمایندگی از شوراهای شهر کشور براساس تصمیمی که در جلسه هم اندیشی هفته گذشته اتخاذ شد، به منظور بحث و تبادل نظر با نمایندگان مجلس یازدهم و کمیسیون‌های اقتصادی و شوراهای مجلس و فراکسیون مدیریت شهری آن و به‌خصوص فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، کارگروهی تشکیل دهد.

سالاری با تاکید بر اینکه نحوه و میزان کنشگری شورای شهر تهران در خصوص یکی از مهم‌ترین اختیارات شوراهای شهر کشور در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان از آن به نیکی یا کم کاری یاد خواهند کرد، گفت: این مساله مربوط به مردم سالاری و جایگاه و نقش مردم در اداره شهرها و روستاهای کشور است، اینکه پس از گذشت بیش از دو دهه فعالیت شوراهای شهر، شاهد کاهش اختیارات آن باشیم بازگشت به عقب است.

وی تصریح کرد: از ریاست شورای شهر تهران درخواست می‌کنم تا این کارگروه را تشکیل دهد و با توجه به تعاملی که با ارکان تصمیم‌گیر کشور دارد، همه ظرفیت خود را بکار بندد تا شاهد احیای حقوق شوراهای شهر باشیم.

کد خبر 462884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.