ساخت ۱۱ حوضچه برای جمع‌آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی

سرپرست شهرداری منطقه سه کرمان گفت: در زمان بارندگی، ۲۰ نقطه حساس در منطقه سه، همزمان آب‌کشی می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی منظری توکلی با بیان اینکه منطقه سه شهر کرمان به‌دلیل وسعت، دارای مشکلات متعددی ازجمله آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی است، از ساخت تعدادی حوضچه (منهول) در محدوده این منطقه خبر داد.

وی افزود: این حوضچه‌ها در کوچه چهار خیابان «شهید بهشتی»، کوچه ۲۲ خیابان «خواجو»، میدان «رسالت»، زیرگذر «الله‌دادی»، کوچه «فرهنگ»، بلوار «۲۴ مهر»، خیابان «نبوت»، چهارراه «الله‌آباد»، «کمربندی غربی»، بلوار «آموزگار» و «یاقوت» هفت خیابان «ایثار»، احداث شده است.

سرپرست شهرداری منطقه سه با بیان اینکه تمام این حوضچه‌ها لوله‌گذاری و به پمپ مجهز شده‌اند، تصریح کرد: همچنین ۱۱ پمپ ثابت که امتیاز برق آن‌ها خریداری شده، پنج المک ثابت، ۱۰ پمپ سیار و چهار المک سیار برای اطمینان بیشتر در مواقع بحرانی، در نقاط حساس این منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین حوضچه در بلوار «۲۴ مهر» با ۹۰ هزار لیتر گنجایش احداث شده است، گفت: این حوضچه شش ورودی از نقاط مختلف ازجمله چهارراه «الله‌آباد»، تقاطع «اتحاد» و بلوار «۲۴ مهر» دارد که با پمپ و لوله‌گذاری، به سرعت آب‌های سطحی جمع‌آوری به این حوضچه و سپس به فضای سبز جاده «جوپاری» منتقل می‌شود.

منظری توکلی افزود: همچنین برای رفع مشکل آب‌گرفتگی، راستگرد خیابان «ابوذر جنوبی» به بزرگراه و راستگرد بزرگراه به سمت خیابان «شهید باقدرت» نیز اصلاح شد.

وی با بیان اینکه در نقاط مختلف این منطقه تعدادی تانکر نیز مستقر شده است، عنوان کرد: اقدامات برای شناسایی و رفع مشکل معابر حساس در هنگام بارندگی، از اوایل سال‌جاری در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

سرپرست شهرداری منطقه سه از شهروندان درخواست کرد: نسبت به حفر چاه فاضلاب و اصلاح ناودان‌های منازل خود جهت جلوگیری از ریزش آب باران به معابر اقدام کنند.

کد خبر 462863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.