۹.۵ میلیارد تومان پروژه در ایجاد مسیر BRT و دوچرخه در شهر فعال است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: ۹.۵ میلیارد تومان پروژه در ایجاد مسیر BRT و دوچرخه در شهر اصفهان فعال است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان و چهار پروژه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرداری فعال است.

وی تصریح کرد: مهمترین این پروژه‌ها احداث ایستگاه‌های اتوبوس تندرو حدفاصل چهارراه تختی تا صمدیه در منطقه یک، احداث مسیر اتوبوس تندرو خیابان هشت بهشت غربی حدفاصل خیابان نشاط تا خیابان بزرگمهر در منطقه سه، احداث مسیر اتوبوس تندرو خیابان هشت بهشت شرقی حدفاصل خیابان بزرگمهر تا چهارراه پیروزی در منطقه چهار و مابقی در سایر مناطق است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان پیشرفت فیزیکی اجرای این پروژه‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: پروژه‌های مسیر BRT و دوچرخه شهر اصفهان به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت توسعه سیستم اتوبوس‌های تندرو، خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌هایی که معمولاً در زمینه توسعه پایدار شهرها مطرح است، تعیین نوع سیستم حمل و نقل مطلوب شهر است.

مظفر ادامه داد: افزایش سریع وسایل حمل و نقل موتوری به ویژه اتومبیل و استفاده زیاد از آن در شهرها و مشخصاً در کلانشهرها همراه با رشد جمعیت و گسترش بی‌رویه آن و نیز برنامه‌ریزی نداشتن علمی و جامع و مشکلات عدیده سیستم حمل و نقل عمومی باعث بروز مشکلاتی نظیر آلودگی‌های شدید زیست‌محیطی، ترافیک‌های زیاد، اتلاف وقت شهروندان، مصرف بیش از حد انرژی، ناامنی مسیرها و بروز تصادفات شده است.

وی افزود: در چنین شرایطی توسعه سیستم BRT به عنوان یکی از کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل شهری، می‌تواند به کاهش مواردی چون آلودگی زیست‌محیطی،  مصرف انرژی، ترافیک و استفاده از خودروی شخصی منجر شود و به توسعه حمل و نقل شهری کمک شایانی کند و همچنین هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهد.

کد خبر 462854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.