رونمایی از ۴۹۶ دستگاه تاکسی نوسازی شده در مشهد

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از رونمایی ۴۹۶ دستگاه تاکسی نوسازی شده در این کلانشهر و افزایش تسهیلات در این راستا خبر داد.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به افزایش تسهیلات نوسازی، انتظار می‌رود تاکسیرانان مشهدی هرچه زودتر از این فرصت برای نوسازی تاکسی‌های خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد تا ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌های شده روند طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در ماه‌های پایانی سال جاری با سرعت مناسبی در حال انجام است و در آن دو هزار ناوگان تاکسی فرسوده مشهد نوسازی می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد افزود: از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت تاکسی سمند و پژو ۴۰۵ با استاندارد یورو پنج به ترتیب با قیمت ۱۰۴ و ۱۱۸ میلیون تومان این سازمان در راستای کمک به تاکسیرانان با بهره گیری از مصوبه قبلی شورای اسلامی شهر مشهد برای ارائه تسهیلات مناسب نوسازی و طی مکاتبات شده با بانک ملی موافقت شد تا از محل سرمایه شهرداری مشهد سقف وام نوسازی ناوگان تاکسیرانی تا ۷۰ میلیون تومان افزایش یابد.

محبی ادامه داد: دور قبل، طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهریورماه گذشته به پایان رسید که میزان وام پرداختی به تاکسیرانان با توجه به قیمت خودرو ۷۰ میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار در کشور با توجه به نوسان‌های قیمتی، قیمت خودرو اسقاطی در شهر مشهد به‌صورت ماهیانه تعیین شده و بیشترین قیمتی که برای یک تاکسی فرسوده اعلام می‌شود با توجه به قیمت روز آن خودرو در نظر گرفته می‌شود که این اتفاق به‌طور قطع به‌نفع تاکسیرانان است و با این شرایط و افزایش سقف تسهیلات آنها با کمترین مشکل می‌توانند اقدام به نوسازی تاکسی خود کنند.

کد خبر 462853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.