ارائه بسته ویژه ارتقای سلامت روان به دانشجویان در شرایط کرونا

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: مشاوران در طرح "ارتقای سلامت روان دانشجویان" موظف هستند پس از شناسایی دانشجویان در معرض خطر و دانشجویانی که بیماری کرونا را پشت سر گذاشته‌ و تجارب سختی داشته‌اند با آن‌ها تماس گرفته و وضعیت روانی و جسمی آنها را بررسی کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه فرهنگیان، دکتر انصاری راد، اظهار کرد: بسته ویژه ارتقا سلامت روان و ارائه خدمات مشاوره‌ای شامل: مشاوره تلفنی، آنلاین و آفلاین، تولید محتوای اساتید روانشناسی و مشاور، آغاز طرح همدلی توسط مسئولین پردیس‌ها و مراکز و همیاری کانون‌های همیار سلامت در شرایط کرونا ارائه می‌شود که دستور آن به استان‌ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل نمونه برگ‌ها و پیوست‌های مربوط به بسته ارتقا سلامت روان، افزود: تکمیل این فرم‌ها در ارتقای کیفیت خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان و تصمیم گیری‌های آتی کمک کننده خواهد بود.

معاون دانشجویی با بیان اینکه در شرایط حساس و پیچیده فعلی یکی از موضوعات مهم جامعه موضوع ارتقای بهداشت روان است، خاطر نشان کرد: در ایام کرونا که دانشجویان در پردیس‌ها و مراکز حضور نداشتند جهت مشاوره دانشجویان تمهیداتی اندیشیده شده، که علاوه بر مشاوره تلفنی و تولید محتوای الکترونیکی، طرح همدلی و احوالپرسی توسط مدیران و معاونان را به اجرا در آوریم.

وی تاکید کرد: در این طرح، مسئولین، مشاوران و روانشناسان موظف هستند پس از شناسایی دانشجویان در معرض خطر و دانشجویانی که بیماری کرونا را پشت سر گذاشته و تجارب سختی داشته‌اند با آن‌ها تماس گرفته و طبق دستورالعمل‌های ارسالی از سوی اداره کل مشاوره، بهداشت و سلامت دانشگاه وضعیت روانی و جسمانی آنان را بررسی کنند.

معاون دانشجویی بحران کرونا را فرصتی برای تقویت همدلی در روابط انسانی دانست و تصریح کرد: گوش دادن به دیگران، خدمت رسانی به افراد، مشاهده رفتارهای همدلانه دیگران، تصور کردن خود در موقعیت دیگران و بسیاری از موارد دیگر از راهبردهایی است که می‌توان به کمک آنها توانایی و مهارت همدلی را در خود تقویت کرد و موجب زمینه‌ای برای رشد هویت انسانی و تقویت خردمندی در اجتماع گردد.

وی ادامه داد: بسته ویژه ارتقای سلامت و ارائه خدمات مشاوره‌ای در بحران کرونا جمع بندی و ارائه شد که این بسته چهار فعالیت مهم دارد. نخست طرح پیام مشاور است که مشاوران ضمن فعالیت در شبکه شمیم، سایت دانشگاه در کانال‌های مجازی محتوا و پیام‌های صوتی و متنی و کلیپ‌های تهیه شده را بارگذاری می‌کنند. دوم طرح همدل است که بر رابطه حسنه برنامه‌ریزی شده و سوم نیز استفاده از مشاوره تلفنی و تکمیل نمونه برگ‌ها است که اصول و مبانی آن در راهنمای عمل آمده و چهارم همیاری کانون‌های همیار سلامت به عنوان یاریگران زندگی در شرایط کرونایی است.

کد خبر 462814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.