باسکول ۶۰ تنی سایت دفن زباله شهرداری شهرکرد راه‌اندازی شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: به منظور توزین انواع پسماندهای ورودی، باسکول ۶۰ تنی دیجیتال سایت دفن زباله راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا، داوود مؤمنی اظهارکرد: شهرداری در راستای اجرای ماده پنج اساسنامه سازمان مدیریت پسماندها به منظور توزین انواع پسماندهای ورودی به دفن زباله و با هدف توسعه پایدار شهری در جهت ساماندهی پسماندهای شهری و مدیریت و برنامه‌ریزی پسماندهای خشک و تر اقدام به راه‌اندازی باسکول ۶۰ تنی در محدوده سایت دفن زباله کرده است.

وی افزود: این باسکول با دو میلیارد ریال اعتبار و طی پروسه زمانی چهار ماهه خریداری و آماده بهره‌برداری است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه با راه‌اندازی باسکول، تناژ پسماندهای ورودی به صورت مکانیزه ثبت و در ادامه توسط تریلرها به مرکز دفن منتقل می‌شود، تاکید کرد: این اقدام تناژ دقیق زباله جمع‌آوری شده به صورت روزانه را معین و در حوزه خدمات شهری و صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوطه بسیار تأثیرگذار است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار بوده و این موضوع مسئله‌ای است که به دنبال پیشرفت زندگی اجتماعی انسان‌ها و افزایش تعاملات با حفاظت از محیط‌زیست شکل گرفت و روز به روز نیز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که قسمت عمده مدیریت این پسماندها مربوط به جمع‌آوری زباله‌های جامد شهری است بنابراین مهم‌ترین مسائل شهرها دفع و بازیافت پسماندها است.

کد خبر 462803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.