برگزاری مراسم گروهی در ایام فاطمیه ممنوع است/ ۱۶ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند

استاندار اصفهان گفت: با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم گروهی و عمومی در این ایام ممنوع است.

به گزارش ایمنا، عباس رضایی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: قرار است فضای شهر با پارچه‌های مشکی مزین شود.

وی افزود: هیچ یک از استان‌ها و شهرهای کشور و همچنین استان اصفهان در وضعیت قرمز قرار ندارند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کل کشور ۲۰۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار اصفهان ادامه داد: ۱۶ شهر استان اصفهان در وضعیت نارنجی و هشت شهر در وضعیت زرد قرار دارند. در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال ویروس افزایش خواهد یافت. امروز استفاده از ماسک امر به معروف و دورهمی‌ها امر به منکر است.

رضایی با اشاره به این جمله که "جمع نشویم تا کم نشویم" از مردم استان خواست شب یلدا و شب‌های پس از آن دورهمی حقیقی نداشته باشند و از طریق فضای مجازی با خانواده خود ارتباط برقرار کنند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل روز شنبه و یکشنبه به منظور جلوگیری از تردد و دورهمی‌های شبانه از ساعت ۲۰ تا چهار صبح منع تردد خواهیم داشت. همچنین تمامی مشاغل به استثنا مشاغل گروه یک باید از ساعت ۱۸ تعطیل کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به آزمون استخدامی در دستگاه‌های دولتی گفت: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا قرار است آزمون استخدامی به منظور جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی ۲ روز برگزار شود.

کد خبر 462786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.