فلسطین: آماده همکاری با دولت جدید آمریکا هستیم

وزیر خارجه فلسطین روز شنبه در سخنانی با اشاره به ارسال سیگنال‌هایی از جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای تعهد به توافق‌های پیشین با فلسطین، گفت: فلسطین آماده همکاری با دولت جدید آمریکا است.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، ریاض المالکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با سامح شکری و رامی الصفدی وزیران خارجه مصر و اردن در قاهره اظهار کرد: ما به دنبال تعامل با دولت جدید آمریکا هستیم و باید به عنوان یک کشور عربی- فلسطینی آمادگی کامل برای ورود به این مرحله و برخورد با آن را داشته باشیم.

وی افزود: ما سیگنال‌هایی از جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در خصوص تعهدش به همه توافق‌های امضا شده میان دو طرف آمریکایی و فلسطینی دریافت کردیم.

وزیر خارجه فلسطین تاکید کرد: ما آماده همکاری با دولت جدید آمریکا هستیم و انتظار داریم که این کشور روابطش را با فلسطین دوباره بازسازی کند.

المالکی همچنین بر ابتکار عمل صلح عربی و تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد و گفت: البته نباید اقدامات اسرائیل را در خصوص یهودی‌سازی، تلاش برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی، مصادره منازل فلسطینی‌ها و منزوی کردن قدس نادیده گرفت.

وی در ادامه از جامعه جهانی خواست که اسرائیل را برای توقف عملیات یهودی‌سازی و الحاق کرانه باختری تحت فشار قرار دهد.

وزیر خارجه فلسطین تصریح کرد: اقدامات اسرائیل در خصوص الحاق کرانه باختری و شهرک‌سازی و منزوی کردن قدس مانع ما برای بازگشت به میز مذاکرات است.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر و ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز تاکید کردند: راه حل درگیری میان اسرائیل و فلسطین، تشکیل دو کشور، اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی دراین‌باره و طرح صلح عربی است.

شکری گفت: هدف مهمی که به دنبال آن هستیم دست یابی به راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین طبق قطعنامه‌های بین‌المللی است.

الصفدی نیز تصریح کرد: برای ایجاد افق سیاسی جهت بازگشت پای میز مذاکرات طبق قطعنامه‌های بین‌المللی، باید با هم تلاش کنیم.

وی در ادامه صلح را گزینه راهبردی دانست و تنها راه حل را تشکیل دو کشور به نحوی که بتواند حقوق مردم فلسطین را محقق کند، عنوان کرد.

الصفدی گفت: نشست چهارجانبه بین‌المللی سازوکاری است که ما از آن برای بازگشت به میز مذاکرات استقبال می‌کنیم.

وزیران خارجه فلسطین، مصر و اردن امروز نشستی سه‌جانبه‌ای برای بررسی تحولات اخیر مربوط به مسئله فلسطین و اقدامات اسرائیل در قاهره برگزار کردند.

کد خبر 462752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.