ایجاد بانک جامع اوراق مشارکت پرداختی به شهرداری‌ها

رئیس سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‌های کشور گفت: بانک جامعی از اوراق مشارکت پرداختی به شهرداری‌ها ایجاد شده و فرآیند تخصیص اوراق مشارکت و دریافت مدارک لازم از شهرداری‌ها در سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور اظهار کرد: بخش زیادی از زمان دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها، استانداری‌ها و نهادهای حاکمیتی به تجمیع اطلاعات و گزارش دهی می‌گذرد. همچنین دسترسی به اطلاعات به روز و قابل استناد بسیار زمان‌بر بوده و کمتر فرصتی برای تحلیل اطلاعات باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه آئین‌نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی (مصوبه شورای عالی اداری) به صراحت درباره لزوم الکترونیکی کردن خدمات دولتی اشاره کرده است، گفت: از طرف دیگر شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات غیرضروری، اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات در خدمات مختلف سطح کشور را بیش از پیش نشان داده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شناسایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها، شناسایی سرمایه‌گذاران حوزه مدیریت شهری، ایجاد بانک اطلاعات تسهیلات بانکی پرداختی به شهرداری‌ها در سنوات مختلف، ایجاد بانک اطلاعات اوراق مشارکت منتشر شده توسط شهرداری‌ها به تفکیک هر سال، ایجاد ارتباط فی‌مابین سرمایه‌گذاران و پروژه‌های شهرداری، تجمیع مشخصات شرکت‌ها و سازمان‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و تجمیع قوانین مرتبط با سرمایه‌گذاری و تسهیلات شهرداری‌ها از اهداف کلان راه‌اندازی سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور است.

جمالی‌نژاد به زیرسیستم‌های این سامانه اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی شهرداری‌ها یکی از زیر سیستم‌ها است به طوری که هر شهرداری در این سامانه میزان تسهیلات دریافتی از سازمان شهرداری‌ها (از سال ۱۳۹۰ تاکنون) را مشاهده می‌کند. همچنین تعداد وام، حجم مالی آن‌ها، عنوان پروژه‌ها و باقیمانده وام قابل پرداخت، از دیگر امکانات سامانه است. استانداری‌ها نیز به‌طور جامع کل وام‌های پرداختی به شهرداری‌های استان خود را مشاهده می‌کند و در آینده نزدیک فرآیند درخواست شهرداری‌ها برای دریافت وام و تحویل مدارک از شهرداری‌ها از طریق سامانه صورت خواهد گرفت.

وی اوراق مشارکت شهرداری‌ها را دومین زیر سیستم این سامانه عنوان کرد و ادامه داد: بانک جامعی از اوراق مشارکت پرداختی به شهرداری‌ها ایجاد شده و فرآیند تخصیص اوراق مشارکت و دریافت مدارک لازم از شهرداری‌ها نیز در سامانه پیش‌بینی‌شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: پروژه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها دو زیر سیستم دیگر سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری است که درباره پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در سامانه ثبت و در بازه‌های زمانی مختلف امکان رصد وضعیت پیشرفت پروژه‌های شهرداری‌ها فراهم می‌شود و در زیرسیستم فرصت‌ها، مشخصات فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در این سامانه قابل ثبت است. در زمینه سرمایه‌گذاران حوزه شهری هم با شناسایی سرمایه‌گذاران حوزه شهری کشور، ارتباط میان فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها با سرمایه‌گذاران از طریق سامانه فراهم می‌شود.

منبع: ایلنا

کد خبر 462727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.