اختصاص کمک هزینه سوخت به ۹۰۰ خودروی شخصی آستارا

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا گفت: با پیگیری و هماهنگی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا، کمک هزینه سوخت از اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور به صورت ماهیانه دریافت شده و به حساب تعداد ۹۰۰ خودروی شخصی فعال در تاکسی تلفنی‌های این شهر واریز می‌شود.

غلامرضا مصاحب، در حاشیه مراسم تجلیل از ۳۰ نفر از تاکسیرانان فعال و مدیران شرکت‌های شهری و خطوط سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز ملی حمل و نقل فرصتی است تا بار دیگر نقش و جایگاه ویژه شبکه گسترده حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گیرد، زیرا که این سیستم کارآمد، اصلی‌ترین نیروی محرکه توسعه همه جانبه شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: در یک سیستم شهری توسعه یافته جابجایی آسان، ایمن، راحت و اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حمل و نقل درون شهری پویا و مدرن علاوه بر اینکه باعث رشد اقتصادی شهر و بهبود وضعیت مالی و معیشتی شهروندان آن می‌شود آثار بسیار مثبتی بر ساختار اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی، بهداشتی و گردشگری جامعه دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: شهر بندر مرزی آستارا با دارا بودن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با کشور جمهوری آذربایجان یکی از مناطق مهم اقتصادی و گردشگری گیلان و کشور به شمار می‌رود و سالانه میزبان میلیون‌ها نفر گردشگر داخلی و خارجی است که در کنار این ظرفیت‌ها باید حمل و نقل درون شهری آن بیش از گذشته توسعه یافته و تقویت شود.

مصاحب افزود: با دستور شهردار آستارا مقرر شد تا تعدادی از تاکسیرانان که به دلیل مشکلات مالی امکان تعویض و نوسازی خودرو فرسوده خود را ندارند مجوزهای فعالیت و بهره برداری آن‌ها در سازمان حمل و نقل شهرداری به صورت رایگان صادر شود.

وی عنوان کرد: با پیگیری و هماهنگی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا، کمک هزینه سوخت از اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور به صورت ماهیانه دریافت شده و به حساب تعداد ۹۰۰ خودروی شخصی فعال در تاکسی تلفنی‌های این شهر واریز می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا یادآور شد: در جلسه‌ای که به تازگی در تهران برگزار شد، اختصاص لاستیک سهمیه برای خودروهای تاکسی تلفنی آستارا را از سازمان حمل و نقل همگانی کشور درخواست کردیم که امیدواریم با مساعدت مسئولان، لاستیک‌های مورد نیاز را دریافت کرده و در بین رانندگان فعال توزیع کنیم.

مصاحب خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا طبق دستور شهردار، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سهولت در انجام امورات رانندگان، به مدیران دفاتر شرکت‌های تاکسیرانی ابلاغ کرده است تا در زمان تمدید کارت یا دفترچه فعالیت تاکسی، به جای حضور و تجمع تعداد زیادی راننده، مدیران آن‌ها با هماهنگی قبلی در سازمان حاضر شده و امورات اداری تاکسیرانان را انجام دهند.

وی تاکید کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا از اماکن پرتردد و در معرض خطر برای شیوع و ابتلای افراد  به ویروس کرونا است. لذا تمامی کارکنان و رانندگان در هنگام حضور در دفاتر این سازمان باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ۴۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری، ۷۲ دستگاه تاکسی بی سیم و ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال است که از این تعداد حدود ۳۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده است.

مصاحب افزود: در سال جاری مالکان ۳۵ دستگاه تاکسی فرسوده شهری برای تعویض و نوسازی در سامانه سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی ثبت نام کردند که تاکنون ۲۰ دستگاه تاکسی جدید از این سازمان تحویل مالکان آن‌ها شده و ۱۵ نفر نیز در نوبت هستند.

وی یادآور شد: بازه زمانی ثبت نام در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سازمان حمل و نقل عمومی و تحویل خودرو جدید از یک تا چهار ماه است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم تعداد ۳۰ نفر از تاکسیرانان فعال و مدیران شرکت‌های شهری و خطوط سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 462714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.